کد مطلب : ۹۳۳
plusresetminus
استان البرز بعنوان کوچکترین فرزند پهنه وسیع ایران اسلامی از بدو تولد رشد کافی را برای استقلال نداشت، بنابراین مردم این استان که به واسطه تلون اقوام و به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ایران کوچک لقب گرفته است، پس از یک دهه، همچنان از عقب ماندگی زیرساخت ها و سرانه ها رنج می برند؛ پای تمامی ارکان شاخص های توسعه در این استان لنگ می زند از این رو بار بزرگی از مسئولیت و برنامه ریزی و تصمیم سازی بر زمین مانده است.
تلاش جهادی برای شکوفایی البرز، یک ساله شد/اکنون؛ البرز با برنامه ریزی علمی و بنیادی، روی ریل توسعه و آبادانی حرکت می کند

استان البرز بعنوان کوچکترین فرزند پهنه وسیع ایران اسلامی از بدو تولد رشد کافی را برای استقلال نداشت، بنابراین مردم این استان که به واسطه تلون اقوام و به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ایران کوچک لقب گرفته است، پس از یک دهه، همچنان از عقب ماندگی زیرساخت ها و سرانه ها رنج می برند؛ پای تمامی ارکان شاخص های توسعه در این استان لنگ می زند از این رو بار بزرگی از مسئولیت و برنامه ریزی و تصمیم سازی بر زمین مانده است.
اکنون پس از یک سال تلاش جهادی؛ احصا نیازمندی ها، مطالبات و پروژه ها و برنامه های مغفول استان، اراده و بسیج استانی با پشتیبانی و اشراف دولت سیزدهم شکل گرفته است؛ از این رو با توجه به ریل گذاری صحیح بر مبنای سند علمی توسعه استان، البرز؛ گام به گام به سمت ارتقا سرانه ها و تقویت زیرساخت ها بویژه در حوزه های فقیر و ضعیف بهداشت و درمان و آموزش و پرورش، گره گشایی راه های استان، حل معضلات پیچیده اجتماعی و رفع موانع اقتصادی استان البرز با استقرار مطرح ترین شهرک های صنعتی کشور، پیش می رود.
نماینده عالی دولت در استان البرز در این رابطه گفت: در دوران مسئولیت خود در پایتخت نیز از موضوعات استان البرز آگاه بوده ام چراکه بر این باور هستم این استان در جوار پایتخت، بار سنگینی از مسائل تهران را به دوش دارد و باید زیرساخت های قدرتمندی برای جمعیت بیش از 3 میلیون نفری خود و جمعیت شناوری که هر روز از تهران به کرج و سایر استان های همجوار تردد دارند، داشته باشد.
مجتبی عبداللهی با گلایه از عقب ماندگی های استان در سرانه های مهمی همچون بهداشت و درمان و آموزشی و پرورشی افزود: جای تاسف دارد که از ابتدا برای رشد سرانه های استان، اعتبارات قانونی و لازم جذب نشده و طی این سال ها سرعت رشد جمعیت و سیل مهاجران از زیرساخت های استان فاصله بسیاری گرفته است.
وی به تلاش شبانه روزی در استان و انبوه مکاتبات و رایزنی ها و دیدارهای ملی برای افزایش مشارکت دولت و جذب اعتبارات و نگاه ملی، همچنین بسیج مدیران استان برای پیشبرد اهداف توسعه ای و جبران عقب ماندگی ها استان اشاره می کند و گفت: لحظه ای درنگ جایز نیست چراکه مطالبات مردم بحق است، بنابراین اقدامات قرارگاهی را در دستور کار قرار دادیم تا بتوانیم با سرعت بیشتری به اهداف برسیم و با اقداماتی محسوس بواسطه فعالیت قرارگاه های اجتماعی، اشتغال، مسکن، حجاب و عفاف و...، موجبات رضایتمندی مردم را فراهم کنیم.
عبداللهی، اخذ 178 مصوبه با اعتبار 11 هزار میلیارد تومان در سفر رییس جمهور محترم و هیات همراه به استان البرز، دریافت موافقت رییس جمهور محترم در خصوص ارتقا 3 شهر بزرگ کمالشهر، محمدشهر و ماهدشت به شهرستان برای بهره مندی از توجه و اعتبار و جلب موافقت دولت برای انتقال زندان های ملی رجایی شهر و قزلحصار از استان و کسب مجوز فروش عرصه و اعیان این زندان ها در این سفر را از جمله اقداماتی دانست که می تواند گام بسیار موثری برای پیشرفت استان باشد.
وی از افتتاح 238 پروژه با اعتباری بیش از 6 هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت و رشد 3 برابری پروژه های بخش خصوصی با حمایت ویژه از سرمایه گذاران خبر داد و گفت: جذب اعتبار هزار و 150 میلیارد تومانی برای گازرسانی به 130 روستای صعب العبور استان، تکمیل و بهره برداری از جاده قزلحصار پس از 20 سال انتظار و مطالبه مردم، آغاز عملیات اجرایی و جانمایی ساخت 200 مدرسه با مشارکت دولت و خیرین برای جبران سرانه های ضعیف آموزشی، دستاوردهای بزرگی هستند که در این مدت کوتاه محقق شدند.
استاندار البرز، پیگیری و رفع موانع پروژه های بیمارستانی استان و تسریع در روند پیشرفت آنها (تا پایان سال 1401 بیش از 700 تخت بیمارستانی به مجموعه بهداشت و درمان استان البرز اضافه می شود.)، ترسیم افقی مشخص برای توسعه کشت گلخانه ای در استان به مساحت 2 هزار و 500 هکتار، تسریع در روند تکمیل پروژه کنارگذر شمالی کرج، را مورد اشاره قرار می دهد.
همچنین از شاخص ترین اقدامات صورت گرفته در حوزه اجتماعی استان، راه اندازی قرارگاه اجتماعی و احصا 66 محله محروم و کمتربرخوردار بمنظور ساماندهی و محرومیت زدایی، برپایی میز خدمت با عنوان چهارشنبه های جهادی در محله های محروم با حضور مدیران کل دستگاه های امدادی و خدمات رسان، برپایی میز خدمت در مصلاهای نماز جمعه در روزهای جمعه با حضور مدیران کل دستگاه های امدادی و خدمات رسان، سه شنبه های مردمی با رویکرد دیدار چهره به چهره مردم با استاندار البرز و مدیران کل دستگاه ها، تشکیل قرارگاه های عفاف و حجاب، اشتغال، مسکن، اقتصاد و... با هدف اقدامات ویژه در مدت زمانی کوتاه و بازخورد سریع در جامعه، محسوب می شود.
وی گفت: برنامه ریزی و اقدام جهت تحویل 8 هزار واحد نیمه کاره مسکن مهر در

استان صورت گرفته است که طی پیگیری های جدی، هزار و 366 واحد تکمیل و تحویل داده شد و باقی نیز تا پایان سال به مردم تحویل داده می شود؛ از سوی دیگر حضور مستمر در مسکن های مهر استان و رسیدگی به مطالبات مردمی، احصا مشکلات و دستور برای حل آنها و نظارت بر روند تحقق اهداف در دستور کار قرار گرفته است.
عبداللهی از ارتقا رضایتمندی مردم و افزایش مشارکت و امنیت عمومی ابراز خرسندی می کند و افزود: راه اندازی اردوگاه های ماده 16 استان و جمع آوری بیش از هزار و 500 معتاد متجاهر از سطح شهر و ایجاد امکانات لازم برای ساماندهی بیش از 5 هزار معتاد متجاهر، متکدیان و کودکان کار، منجر به کاهش 20 درصدی مجموع جرائم در استان بواسطه اقدامات اجتماعی، برنامه ریزی های شورای تامین استان و جمع آوری معتادان متجاهر و اقدام برای ساماندهی محله های کم برخوردار شده است.
وی گفت: تفاهم نامه بین سازمان فنی و حرفه ای استان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بمنظور مهارت افزایی معتادان بهبود یافته و افراد آسیب پذیر و فاقد اشتغال جامعه منعقد شده و دستور لازم جهت انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه های استان و سازمان فنی و حرفه ای و صمت استان جهت مهارت آموزی به دانشجویان و فارغ التحصیلان برای تسهیل در روند دستیابی به اشتغال، صادر شده است.
عبداللهی ادامه داد:  استان در بسیاری از حوزه ها در کشور الگو شده و پیشتازی البرز در کشور برای اقدام جهت تحقق نهضت ملی مسکن طی اغاز به کار 15 هزار واحد مسکونی، جایگاه نخست البرز در کشور در راستای تحقق نهضت ملی شهرک سازی با دریافت مجوز چهار شهرک سکونتگاهی و یک شهرک اقامتگاهی از جمله انها است.
وی گفت: پس از سال ها انتظار و مطالبه مردمی، شهرجدید هشتگرد به شهرجدید مهستان تغییر نام داد، شهرستان اشتهارد بعنوان اولین شهر دیجیتال کشور معرفی شد و رشد ۴ برابری اعطای تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در اولین سال فعالیت دولت سیزدهم نیز محقق شد.
عبداللهی افزود: با توجه به اهمیت تولید و صنعت و استقرار بیش از 3 هزار و 500 واحد و شهرک های مطرح صنعتی در این استان برگزاری جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بمنظور رفع موانع تولید هر 15 روز یک بار و دیدارهای مستمر با فعالان اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و... در قالب جلسات گروهی و فردی، در برنامه قرار دارد.
وی گفت: بروز رسانی پرونده های کمیسیون ماده 5 و کارگروه زیربنایی با تشکیل جلسات ویژه هفتگی، آغاز عملیات اجرایی رینگ آبرسانی استان به منظور پیشگیری از تنش های آبی، اقدامی شجاعانه محسوب می شود که طی سال های گذشته مغفول مانده بود.
استاندار البرز افزود: یکی از افتخارات استان برپایی 86 موکب برای پشتیبانی از حدود 73 هزار زائر البرزی اجتماع بزرگ اربعین بعنوان معین استان ایلام است که در روند برپایی این مراسم مذهبی، افزایش 11 موکب و پشتیبانی های بسیاری در تامین مواد غذایی و... صورت گرفت.
وی همچنین اقدام در جهت حل موانع دیرینه 150 تعاونی که عمده آنها بیش از یک دهه معطل مانده اند، را برای بخش قابل توجهی از مردم استان با اهمیت اعلام کرده و گفت: پویش احیا و ساماندهی بافت های فرسوده که حدود یک سوم از مساحت استان را در بردارد و بهره برداری از فرصت نهضت ملی مسکن در این راستا، راه اندازی شد.
عبداللهی افزود: جهت حل موانع پروژه قطار شهری کرج و تسریع در این روند بعنوان یک پروژه حیاتی برای کاهش بار ترافیک درون شهری و تسهیل در تردد مردم، رایزنی و اقدام شد.
وی گفت: ایجاد تعامل بین شهرداری های کرج، محمدشهر و ماهدشت بمنظور ساماندهی نهر فصلی دلمبر و آزادسازی حریم و بستر رودخانه های استان که منجر به بروز کمترین حوادث در سیل اخیر شد.
استاندار البرز افزود: نشست های متعدد با صنوف و عموم مردم با هدف پیشگیری از تنش های جراحی اقتصادی و حذف ارز ترجیحی که استان البرز کمترین موضوعات را در این رابطه داشت.
وی با بیان اینکه تکریم خانواده های شهدا و ایثارگران برای ما بعنوان کارگزاران نظام، تجدید عهد با آرمان های امام و شهدا و همچنین افزایش انگیزه و توان برای خدمت به مردم محسوب می شود، گفت: برپایی همایش بزرگ دیدار مدیران با خانواده های شهدا و ایثارگران و تکریم خانواده های شهدا و ایثارگران به صورت هفتگی یک اقدام در جهت این امر بوده است.
عبداللهی در پایان با ابراز امیدواری از مسیر توسعه برنامه محور و علمی استان، گفت: در این راه خطیر و پر مسئولیت، تمامی توان استان در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی معتمدان محلی و نخبگان را برای مساعدت و تصمیم سازی، فرا خوانده ایم تا یک بار برای همیشه نسبت به حل مشکلات و جبران عقب ماندگی های استان اقدام کنیم و در کنار آن تقویت زیرساخت ها و ارتقا سرانه ها را پیش ببریم؛ امید که روند توفیقات استان تداوم و استمرار یابد.
https://sedayesanatgar.ir/vdcicpa32t1ap.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما