کد مطلب : ۱۲۵۷
plusresetminus
  نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: طرح کاد که از ابتکارات شهید رجایی در اوایل انقلاب اسلامی بود، بازخورد بسیار خوبی داشت از این رو می توان با احیای این طرح مسیر دستیابی جوانان به اشتغال را هموار کرد.
استاندار البرز در شورای آموزش و پرورش: باید دست در دست هم دهیم و مشکلات معلمان را حل کنیم
به گزارش صدای صنعتگر، مجتبی عبداللهی در شورای آموزش و پرورش استان که روز شنبه ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۲ با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن شهدای استانداری برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت زینب(س) و گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمدحسين فهمیده و روز دانش آموز در این ماه و همچنین محکومیت حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی، افزود: ۴ درصد جمعیت کشور در البرز ساکن است و نیم درصد مساحت جغرافیای کشور متعلق به این استان است از این رو متراکم ترین استان کشور به لحاظ جمعیت هستیم.
وی ادامه داد: این استان در حوزه های مختلف آموزشی، پرورشی، بهداشتی، درمانی، ورزشی و... با فقر سرانه ها مواجه است.
عبداللهی گفت: استان البرز از ابتدای تاسیس اعتبارات لازم جهت ارتقا را دریافت نکرده و رشد جمعیت نیز زیرساخت ها را پشت سر گذاشته است.
وی افزود: مصمم هستیم در دولت محترم سیزدهم کمبود سرانه ها و زیرساخت ها را با اهتمام ویژه ای جبران کنیم.
استاندار البرز با بیان اینکه اگر هزار و ۵۰۰ مدرسه در البرز ساخته شود، می توانیم مدارس را یک شیفته برگزار کنیم، گفت: تعامل بسیار خوبی بین دولت و خیرین شکل گرفته و اکنون با سرعت بدنبال ساخت مدرسه هستیم.
وی با اشاره به جایگاه معلمان، افزود: معلمان دارای جایگاه ویژه و برتری در جامعه هستند بنابراین باید مورد توجه و رسیدگی ویژه نیز قرار گیرند.
عبداللهی گفت: باید آنچه در توان داریم برای افزایش رفاه و آسایش معلمان استفاده کنیم چراکه یک سوم جمعیت استخدام های دولت را معلمان تشکیل می دهند از این رو باید زمان بیشتری را به امور آنها اختصاص دهیم.
وی افزود: این قابلیت در وزارت آموزش و پرورش و استان البرز وجود دارد که مشکلات معلمان را حل کند.
استاندار البرز گفت: تعاونی های مسکن فرهنگیان را در استان مورد حمایت ویژه قرار می دهیم و از تشکیل تعاونی های جدید استقبال می کنیم.
وی مشکلات بیمه ای معلمان، کمبود نیروی انسانی و بویژه سرایدار در مدارس را از دیگر مسائلی اعلام کرد که نیاز به چاره اندیشی دارد.
عبداللهی گفت: آموزش و پرورش می تواند با مولدسازی دارایی های خود ثروت بزرگی در راستای ارتقا سرانه های این بخش ایجاد کند.
وی افزود: طرح کاد که از ابتکارات شهید رجایی در اوایل انقلاب اسلامی بود، بازخورد بسیار خوبی داشت از این رو می توان با احیای این طرح مسیر دستیابی جوانان به اشتغال را هموار کرد.
انتهای پیام/
https://sedayesanatgar.ir/vdcg.n9qrak9xupr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما