کد مطلب : ۱۴۴۰
plusresetminus
 مدیرعامل شستا از تخصیص هزار میلیارد تومان اعتبار برای استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها و داخلی‌سازی قطعات و جلوگیری از واردات با استفاده از نیروهای نخبه و فناوری‌های نوین در سالجاری خبر داد.
تخصیص هزار میلیارد تومان برای هوشمندسازی و فعالیت‌های دانش‌بنیان و داخلی‌سازی قطعات در شستا

   
به گزارش شستا رسانه، صبح امروز (17 اردیبهشت) رویداد آشنایی با ظرفیت‌های قانون جهش تولید دانش بنیان با حضور مدیرعامل شستا و معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و جمعی از مدیران عامل هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی برگزار شد.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در این نشست تاکید کرد: صاحبان اصلی مجموعه شستا مردم و بیمه پردازان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشور هستند و ما مسئول هستیم در قبال این دارایی نهایت ظرفیت مدیریتی را در کشور به کار ببندیم تا حداکثر سود و تولید در زیرمجموعه‌های شستا در حوزه‌های مختلف مانند دارو، صنعت و معدن، پتروشیمی، کشت و دام و … اتفاق بیفتد.
عارف نوروزی تصریح کرد: بایستی با تکیه بر توان و تخصص جوانان و نخبگان و اتکا به رویکرد و فعالیت‌های دانش بنیان در لبه علم حرکت کرده و تولیدات را افزایش دهیم تا مشکلات کاهش چشمگیری پیدا کند.
وی تاکید کرد: از روزی که در شستا مسئولیت گرفتم بنای استفاده حداکثری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان‌ها را مد نظر قرار داده و به همین منظور یک درصد سود شستا معادل هزار میلیارد تومان را به هوشمندسازی شرکت‌ها و استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان به ویژه برای جلوگیری از واردات و خروج بی رویه ارز و داخلی‌سازی نیازهای داخل کشور اختصاص دادیم.
نووزی گفت: ضرورت توجه به اقتصاد دانش بنیان و هوشمندسازی و دیجیتالی کردن امور و کنترل برخط کارها در شستا یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
نوروزی گفت: معاونت تعالی سازمانی و اقتصاد دانش بنیان شستا ماموریت دارد تا شاخص‌های دانش‌بنیانی هلدینگ‌ها و شرکت‌ها را استخراج کرده و مستمرا آنرا کنترل کند و با ایجاد صندوق و زیرساخت‌های لازم از بسترهای قانونی که توسط معاونت علمی ریاست جمهوری در دولت سیزدهم در خصوص بخشودگی‌های مالیاتی ایجاد شده نهایت بهره و استفاده را ببرد.
مدیرعامل شستا تصریح کرد: استفاده حداکثری از قانون جهش تولید دانش بنیان، صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی (CVC) و تحقیق و ‌توسعه و همچنین بروزرسانی سیستم‌های تولیدی قدیمی، بازسازی خطوط فرسوده و بهبود کیفیت در دستور کار شستا قرار دارد.
تلاش مضاعف شستا برای داخلی‌سازی قطعات
معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری هم در این نشست گفت: اقتصاد دانش بنیان بنا دارد دستاوردهای علمی جمهوری اسلامی را در سفره‌های مردم نشان دهد و به همین دلیل باید تلاش کنیم اثرگذاری تلاش‌های متخصصان و پژوهشگران دیده شود.
جواد مشایخ تصریح کرد: دانش بنیان‌ها که تاکنون تعداد آنها به ۱۰ هزار شرکت رسیده است باید شاخص‌های رشد اقتصادی کشور را تغییر اساسی دهند؛ هم اکنون گردش مالی آنها به ۵۵۰ هزار میلیارد تومان با ۳۳۰ هزار نفر اشتغال رسیده است.
معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اظهار داشت: بارقه های امید بخشی در استفاده شستا از ظرفیت های دانش بنیان ها و تولیدات بار اول مشهود است؛ مانند شستا در ایران نداریم که هلدینگ ها و شرکت های معظم با هدف رشد و اعتلای اقتصادی و برای ارتقا ساخت داخل تلاش مضاعف کنند.
محمدرضا حمیدی معاون تعالی سازمانی و اقتصاد دانش‌بنیان شستا هم در این مراسم اظهار داشت: موضوع ارتقای فناوری در خانواده بزرگ شستا یکی از پنج محور اصلی بهبود و ارتقای بهره‌وری است و با حسن تعامل برقرار شده با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری فرصت‌های متعدد و مناسبی برای بهره‌مندی خانواده شستا از ظرفیت‌های اکوسیستم دانش بنیان فراهم شده است.
انتهای پیام
https://sedayesanatgar.ir/vdca.yn6k49nyw5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین اخبار