کد مطلب : ۱۴۴۱
plusresetminus
مدیرعامل شرکت کارخانجات داروپخش با بیان اینکه دوره وصول مطالبات شرکت‌های داروسازی مدام در حال افزایش است و در حال حاضر به 330 روز رسیده است ، گفت: تامین نقدینگی برای خرید مواد اولیه مشکل مهم تولید دارو است.
تامین نقدینگی برای خرید مواد اولیه مشکل مهم تولید دارو است/ دوره وصول مطالبات بازهم افزایش یافت

 


     
 به گزارش صدای صنعتگر ، مسعود عابدینی در بازدید دوره ای دکتر مرتضی لطفی عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی و هیات همراه و دکتر عقیل آرین نژاد مدیر عامل تیپیکو از شرکت کارخانجات داروپخش اظهار داشت: شرکت کارخانجات داروپخش دارای بیشترین ظرفیت تولید دارو در کشور است و از ظرفیت بسیار بالایی در این بخش برخوردار است.
وی افزود: تامین نقدینگی برای تهیه و خرید مواد اولیه تولید دارو یکی از مشکلات جدی این بخش است.
مدیرعامل شرکت کارخانجات داروپخش با بیان اینکه دوره وصول مطالبات شرکت‌های داروسازی مدام در حال افزایش است و در حال حاضر به 330 روز رسیده است، بیان کرد:  تهیه مواد اولیه و اقلام بسته بندی از اهمیت بالایی برخوردار است و قیمت این اقلام نیز افزایش داشته است.
دکتر عابدینی با اشاره به اینکه در صورت تامین نقدینگی هم مشکل دیگر زمان است که در حوزه دارو اهمیت دارد، گفت: حدود 5 ماه زمان برای تهیه مواد اولیه مورد نیاز است که مراحل ثبت سفارش، تامین ارز، تامین نقدینگی و انجام امورات اداری و ترخیص مواد نیاز دارد.
وی با اشاره به اینکه کمبودهای مواد اولیه در این بخش  به کاهش تولید می انجامد، ادامه داد: برخی از داروهای تولیدی شرکت کارخانجات داروپخش تنها به دلیل تامین نیاز دارویی کشور و جبران کمبودهای دارویی است.
مدیرعامل شرکت کارخانجات داروپخش با بیان اینکه سبد دارویی شرکت کارخانجات داروپخش مطابق با نیاز دارویی کشور تنظیم می شود، گفت: برخی از اقلام دارویی به دلیل اشباع بازار و تولید بیش از مقدار مورد نیاز دارویی و موارد اعلامی از سوی سازمان غذا و دارو دیگر تولید نمی‌شود.
دکتر عابدینی با بیان اینکه برای بازگشت داروپخش به شرایط مطلوب و تامین مواد اولیه در زمان مناسب نیازمند حمایت سازمان تامین اجتماعی ، شستا و تیپیکو هستیم، ادامه داد: امیدواریم نگرانی‌ها در زمینه تولید مواد اولیه در نیمه دوم سال مرتفع شود.
انتهای پیام/
https://sedayesanatgar.ir/vdcb.ab8urhba8iupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین اخبار