کد مطلب : ۴۵۶
plusresetminus
سخنگوی کمیسیون صنایع از موافقت اعضای این کمیسیون با طرح تفحص از عملکرد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی خبر داد.
طرح تفحص از عملکرد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در مجلس کلید خورد

 


روح الله عباس پور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به دستورکار جلسه اخیر کمیسیون متبوعش، اظهار کرد: رسیدگی به درخواست تحقیق و تفحص تعدادی از نمایندگان از عملکرد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در دستورکار اعضای کمیسیون قرار داشت.سخنگوی کمیسیون صنایع از موافقت اعضای این کمیسیون با طرح تفحص از عملکرد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی خبر داد.

وی افزود: پس از استماع نظرات متقاضیان تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی  و همچنین استماع گزارش مدیران این سازمان، طرح به رأی گذاشته شد که اعضای کمیسیون با اکثریت آرا با آن موافقت کردند.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: طرح تحقیق و تفحص برای بررسی به هیئت رئیسه ارجاع شد تا جهت بررسی در جلسه علنی در دستورکار قرار گیرد که در صورت موافقت نمایندگان با این طرح تحقیق و تفحص در صحن، طرح مجددا به کمیسیون بازمی گردد تا اعضای هیئت تفحص تشکیل شود.
عباس پور در تشریح برخی از محورهای تفحص از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی  ، عنوان کرد: نحوه واگذاری‌ زمین‌های شهرک‌های صنعتی، کارآمدی مدیریتی، شیوه به کارگیری نیروی انسانی و ... از جمله محورهای تحقیق و تفحص است.
به گزارش تسنیم، در ماده 212 آیین‌نامه داخلی مجلس آمده هرگاه نماینده‌ای، تحقیق و تفحص در هر‌یک از امور کشور را لازم بداند تقاضاى خود را به‌صورت کتبی به هیأت رئیسه مجلس تسلیم نموده و هیأت‏رئیسه ظرف چهل و هشت ساعت آن را به کمیسیون تخصصى ذى‏ربط جهت رسیدگى ارجاع مى‏نماید. کمیسیون موظف است حداکثر ظرف دو هفته از تاریخ وصول، اطلاعاتى را که در این زمینه کسب نموده در اختیار متقاضى یا متقاضیان قرار دهد.
درصورتى که متقاضى یا متقاضیان، اطلاعات کمیسیون را کافى تشخیص ندهند، کمیسیون موظف است ظرف یک هفته از متقاضى یا متقاضیان و بالاترین مقام دستگاه اجرائى ذى‏ربط دعوت به‌عمل آورد و دلایل ضرورت تحقیق و تفحص و نظرات مقام فوق‌الذکر را استماع نماید و تا مدت 10 روز گزارش خود را مبنى بر تصویب یا رد تقاضاى تحقیق و تفحص به هیأت رئیسه مجلس ارائه دهد.
این گزارش خارج از نوبت در دستور هفته بعد مجلس قرار می‌گیرد و پس از توضیح سخنگوی کمیسیون و صحبت نماینده متقاضی تحقیق و تفحص هرکدام حداکثر به مدت ده‌دقیقه، گزارش کمیسیون بدون بحث به رأى گذاشته خواهد شد.
در صورت تصویب انجام تحقیق و تفحص، موضوع به همان کمیسیون تخصصى ذى‏ربط جهت رسیدگى ارجاع مى‏گردد.
کمیسیون موظف است در مدت بیست روز اعضای هیأت تحقیق و تفحص را که حداقل یازده وحداکثر پانزده نفر خواهند بود از بین نمایندگان تعیین و به رئیس‌مجلس جهت صدور ابلاغ معرفى نماید.
انتهای‌پیام/
https://sedayesanatgar.ir/vdcicqa52t1aw.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما