کد مطلب : ۱۰۳
plusresetminus
صدای صنعتگر- عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: زباله جمعیت ۳ میلیونی استان البرز به صورت کامل برای دفن به مرکز حلقه‌دره می‌رود که این زباله‌ها به ویژه شیرابه آن زیست‌بوم منطقه دشت کرج را دچار مشکل کرده است.
زیست‌ بوم منطقه دشت کرج دچار مشکل شده است

به گزارش صدای صنعتگر، سارا دشت گرد با بیان این مطلب اظهار داشت: حجم بالای زباله که روزانه وارد این مرکز می‌شود عامل معضلاتی مانند آلودگی زیست‌ محیطی و مشکلات بهداشتی شدید شده است که تبعات زیادی در بر دارد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: شهرداری کرج در یک سال گذشته با تأکید اعضای شورا سعی در جذب سرمایه‌گذار برای ساخت کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی و پسماند تر و خشک داشته است که اقداماتی نیز در این راستا صورت گرفته است.

دشت گرد بیان کرد: به طور قطع ایجاد کارخانه بازیافت زباله از دفن، انباشت و آتش زدن زباله‌ها پیشگیری کرده و مشکلات زیست‌محیطی مانند بوی نامطبوع را کاهش می‌دهد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: برای بسیاری از مردم سخت است که قبول کنند با همین زباله تولیدی هر روزشان می‌توانیم در مصرف منابع طبیعی صرفه‌جویی کرده و به جای استفاده از مواد خام برای تولید محصولات نو، از مواد بازیافتی استفاده می‌کنیم اما این یک واقعیت است که در کل دنیا به سمت آن رفته‌اند و ما بسیار در آن عقب هستیم.

به گفته دشتگرد، در حال حاضر یکی از مهمترین وظایف شهرداری‌ با توجه به تولید انبوه پسماند، تفکیک زباله تَر و خشک و تفکیک زباله از مبدا است که این مضوع از ابتدای دوره پنجم شورای اسلامی شهر کرج در این کلانشهر در حال پی گیری است و در این راستا نیاز است تا شهرداری و معاونت خدمات شهری شهروندان در خصوص فرهنگسازی تفکیک زباله از مبدا اقدامات لازم را انجام دهند
https://sedayesanatgar.ir/vdchtxnzd23nv.ft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما