کد مطلب : ۱۰۴۳
plusresetminus
رئیس کل دادگستری استان البرز ضمن تاکید بر اجرای مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، از برخورد با مدیرانی خبر داد که در این زمینه ترک فعل دارند.
هشدار به مدیران دارای ترک فعل در حوزه پیشگیری/ تبیین برنامه های پیشگیرانه ایام سال نو و ماه مبارک رمضان در استان البرز
 به گزارش صدای صنعتگر، آخرین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز در سال جاری به منظور بررسی پیشنهادات و برنامه های اولویتی پیشگیرانه دستگاههای اجرایی در سال 1402 با حضور دستگاه‌های عضو در محل حوزه ریاست دادگستری کل استان البرز برگزار شد. در این نشست، حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز با تاکید بر اهمیت نشست‌های شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، بر اجرای مصوبات این شورا توسط دستگاه‌های مسئول تاکید کرد و از برخورد با مدیرانی که ترک فعل در این زمینه داشته باشند خبر داد. ادامه سخنان فاضلی هریکندی به مناسبت‌های پایان سال و همچنین اوایل سال آتی اختصاص داشت و وی بر ضرورت آمادگی در این خصوص و لزوم اتخاذ تدابیر پیشگیرانه تاکید کرد و متذکر شد: چهارشنبه آخر سال، عید نوروز و ماه مبارک رمضان از جمله این مناسبت ها هستند؛ جهت پیشگیری از حوادث تلخ در چهارشنبه آخر سال وظایف متعددی متوجه دستگاه‌ها بوده، لکن نقش خانواده ها نیز در این خصوص بسیار مهم است. برنامه‌های پیشگیرانه برای چهارشنبه آخر سال وی با اشاره به اینکه شناسایی و جمع آوری مواد محترقه، همچنین کنترل اراذل و اوباش برای جلوگیری از سوءاستفاده از این مراسم برای اهداف خاص بخشی از وظایف نیروی انتظامی است، تصریح کرد: آمادگی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، تهیه و پخش برنامه‌های تبیینی توسط صدا و سیما و همچنین اقدامات آموزش و پرورش در توجیه دانش آموزان ضرورت دارد؛ دادگستری کل استان نیز با تعیین کشیک ویژه شب چهارشنبه سوری، طبق روال سال‌های گذشته به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها، اقدامات مقتضی را انجام خواهد داد. عالی ترین مقام قضایی استان البرز در ادامه، به فرصت تعطیلات نوروز جهت دید و بازدید و مسافرت خانواده‌ها اشاره و تصریح کرد: در تعطیلات نوروز، بحث تامین امنیت کسانی که مبدا یا مقصد سفرشان استان البرز است باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا خاطره ناخوشایندی از تعطیلات پایان سال و نوروز در ذهن مردم و مسافران باقی نماند. خدمات رسانی قضایی در ایام تعطیلات نوروزی وی افزود: پلیس و دستگاه‌های خدمات‌رسان طبق برنامه‌ریزی انجام شده برنامه‌های متعددی در این خصوص دارند و دستگاه قضایی استان نیز طبق روال عادی همه ساله در ایام نوروز در همه حوزه‌های قضایی در دادسراها و محاکم شعب کشیک ویژه تعیین کرده و خدمات‌رسانی را بدون وقفه ادامه خواهد داد. برخورد با مصادیق تظاهر به روزه خواری رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به همزمانی ماه مبارک رمضان با روزهای نخستین سال جدید، آن را اتفاقی بسیار فرخنده دانست و متذکر شد: یکی از اقتضائات ماه مبارک رمضان، حفظ شعائر این ماه است و ضرورت دارد با هر نوع مصادیق روزه خواری در ملاء عام برخورد جدی انجام شود و با توجه به مقررات شرعی و قانونی حتی کسی که عذر شرعی دارد نباید تظاهر به روزه خواری کند. 
  تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرایم روزه خواری وی از تشکیل شعب ویژه رسیدگی جهت رسیدگی به جرایم مربوط به تظاهر به روزه خواری در کلیه حوزه های قضایی استان البرز خبر داد و بیان کرد: در این شعب، به جرایم مرتبط در اسرع وقت رسیدگی خواهد شد. رئیس شورای قضایی استان البرز با اشاره به وضعیت آمار و سیمای جرایم استان و ضرورت اولویت بندی کمی و کیفی جرایم، بر اهمیت هم افزایی و همکاری دستگاهها در پیشگیری از جرایم تأکید کرد. در این نشست فرید نجف‌نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز به‌عنوان دبیر جلسه گزارش تفصیلی از مصوبات جلسه قبل با موضوع پیشگیری از تصادفات ارائه کرد. دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز همچنین به ارائه گزارشی از وضعیت آماری جرایم و آسیب‌های اجتماعی استان در بازه زمانی 10 ماهه اول سال 1401 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل و همچنین وضعیت آماریِ استان البرز در کشور پرداخت. از جمله موارد مطروحه، بررسی آمار اتهام های پرتکرار در استان البرز و تحلیل آسیب‌ طلاق در مقایسه با سایر استان ها بود. نجف‌نیا در ادامه به آمار مطلوب و کاهشی جرایم و آسیب‌های اجتماعی استان البرز از قبیل سرقت، توهین، ضرب و جرح، کلاهبرداری، تهدید، تخریب، رانندگی بدون پروانه‌ی رسمی ، طلاق اشاره و خاطر نشان کرد: انجام اقدامات مؤثر پیشگیرانه در سال جاری منجر به کاهش قابل توجه جرایم و آسیب‌های اجتماعی شد. در پایان هر یک از اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم استان مهمترین برنامه ها و اولویت‌های اداره‌ متبوع خود را در حوزه پیشگیری از وقوع جرم در سال 1402 بیان نموده و مقرر شد پیشنهادات و برنامه ها توسط دبیرخانه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اولویت‌بندی شده و در دستور کار پیگیری و حمایتی قرار گیرد.
https://sedayesanatgar.ir/vdcj.xevfuqeytsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما