کد مطلب : ۱۰۶۶
plusresetminus
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس با جدیت پیگیر رفع مسئله تامین کانتینرهای یخچال‌دار محموله‌های صادراتی هستیم.
 تامین کانتینرهای یخچال‌دار محصولات کشاورزی با جدیت پیگیری می‌شود

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، ذبیح‌الله اعظمی ساردویی شامگاه شنبه نوزدهم فروردین ماه در دیدار نوروزی فعالان بخش خصوصی البرز با مسئولین ملی و استانی با اشاره به برنامه‌ریزی و تصمیماتی که از سوی این پارلمان در عمل به فرامین مقام معظم رهبری برای تحقق شعار سال جاری مدنظر است، گفت: متاسفانه علی‌رغم اینکه سال جدید را شروع کرده‌ایم، هنوز در مورد میزان تحقق شعار ۱۴۰۱ در کشور آمار و ارقام درستی ارائه نمی‌شود، بدین منظور با توجه به شعار امسال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید که بیشترین نقش را در معیشت مردم دارد، از هم‌اکنون برنامه‌ها و اقدامات جدی و اثرگذاری در دستور کار دولت و مجلس قرار داده شود.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در سال گذشته با تصویب قانون‌هایی در حمایت از کسب‌و‌کار و شرکت‌های دانش‌بنیان تصمیماتی مهمی را در این موارد دنبال کرد، افزود: به عنوان نمونه در حوزه کشاوزی یکی از مهم‌ترین قوانینی که به تصویب رسید، خرید تضمینی محصولات کشاورزی بود که بسیار موثر واقع شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تلاش ما بر این است که در برخی محصولات کشاورزی با افزایش و بهبود عملکرد در واحد سطح تولید و خودکفایی در این مورد، قدم‌های موثری در راستای رشد تولید داخلی بر اساس عمل به دستورات مقام معظم رهبری حاصل شود.

وی در بخش دیگری درخصوص اقدامات مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکل تامین کانتینرهای یخچال‌دار ویژه حمل‌و‌نقل محصولات کشاورزی با تکیه بر تولیدات داخلی و یا واردات نمونه‌های خارجی گفت: از ابتدای فعالیت یازدهمین دوره مجلس، این مسئله در دستور کار کمیسیون کشاورزی قرار داده شد، اما همزمان با طرح این موضوع صحبت‌هایی از سوی مافیای حوزه کشاورزی عنوان شد مبنی بر اینکه واردات کانتینرهای یخچال‌دار خارجی به تولید داخل ضربه وارد می‌کند، اما این مسئله قابل قبول نیست.

اعظمی عنوان کرد: با توجه به اینکه بخشی از وظایف وزارت راه و شهرسازی به ویژه در حوزه حمل‌و‌نقل به حل مسائل فعالین حوزه کشاورزی معطوف می‌شود، به همین منظور در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با جدیت مسئله تامین کانتینرهای یخچال‌دار را با مدنظر قرار دادن حمایت از  نمونه‌های تولیدی داخل کشور دنبال می‌کنیم.

وی تاکید کرد: با توجه به گستردگی تقاضا از سوی صادرکنندگان برای تامین کانتینرهای یخچالی و سردخانه‌ای، اقداماتی نیز در راستای واردات نمونه‌های خارجی از طریق شرکت‌های بازرگانی کشورهای همسایه مدنظر است تا در زمینه صادرات محصولات کشاورزی با مشکل مواجه نشویم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت توجه به مسئله حمل سرد محصولات کشاورزی از نقاط محتلف کشور از جمله استان‌های جنوبی عنوان کرد: در این زمینه به دنبال توسعه زیرساخت‌ها از جمله تامین و تجهیز کانتینرهای یخچال‌دار برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی به کشورهایی نظیر روسیه هستیم.
https://sedayesanatgar.ir/vdce.p8zbjh87p9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما