کد مطلب : ۱۰۸۷
plusresetminus
در راستای مصوبات آخرین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و برابر دستور استاندار البرز به منظور ایجاد کارگروه ویژه تامین نیروی کار مورد نیاز تولیدکنندگان مستقر در شهرکهای صنعتی، جلسه ای به ریاست سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی با حضور مدیران دستگاه های مربوطه برگزار شد.
احداث مسکن کارگری در مجاورت شهرک های صنعتی استان بررسی می شود
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، در این جلسه سیف اله اسداللهی ضمن تاکید بر حمایت از تولید و تحقق شعار سال، وجود نیروی کار توانمند و باانگیزه را از ضروریات توسعه عنوان کرد.
بر اساس این گزارش، مدیران دستگاه های ذیربط مسائل و محدودیت های موجود را تشریح کردند و مقرر شد تمهیدات لازم برای تسهیل در ایاب و ذهاب کارگران و کارجویان به شهرکهای صنعتی، از طریق برقراری سرویس توسط شهرداریهای شهرهای اقماری صورت پذیرد.
به گفته وی درخصوص سرویس ایاب ذهاب مقرر شد طی جلسه ای مشترک با حضور شهرداری ها و شهرک صنعتی و همچنین هیات مدیره شرکتهای خدماتی روش تامین مالی و اجرایی مشخص شود.
لازم به ذکر است بر اساس تدابیر اتخاذ شده، امکان استفاده از مجرمان با جرائم سبک و با معرفی سازمان زندانها برای بکارگیری در مشاغل کارگری ساده فراهم شده است.
در ادامه این جلسه مقرر شد افرادی که بیمه بیکاری دریافت می کنند با همکاری و هماهنگی اداره کار و سازمان تامین اجتماعی به کارخانجات معرفی شوند و همچنین در جلسه ای با حضور شرکت شهرکهای صنعتی و اداره کل راه و شهرسازی برنامه ریزی لازم برای تخصیص زمین در مجاورت شهرکهای صنعتی و احداث مسکن کارگری انجام گیرد.
گفتنی است در ادامه این نشست با حضور مدیران بانکی استان و اداره کل صمت مشکلات شرکت پیران پلیمر نیز بررسی شد. این شرکت تولیدکننده فیلم های بسته بندی بسیار نازک و صادراتی است که درخواست خود را برای حمایت از طرح توسعه شرکت به متظور استفاده از تسهیلات بانکی ارائه کرد‌. پس از بررسی طرح و مذاکرات انجام شده، موانع موجود با ارائه پیشنهادی از سوی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز برطرف شد.



https://sedayesanatgar.ir/vdch.6nzt23nvqftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما