کد مطلب : ۱۰۹۲
plusresetminus
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت که در سال گذشته ورود دستگاه قضایی در استان، منجر به ایجاد یا احیای 2550 شغل و همچنین حفظ و تداوم اشتغال 2950 نفر شد.
حفظ و ایجاد اشتغال برای 5500 نفر با ورود دادگستری استان البرز در سال گذشته

 

به گزارش صدای صنعتگر،




 
 
اولین نشست ستاد پیگیری اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی استان البرز در سال جاری به ریاست رئیس کل دادگستری استان و با حضور رئیس کل محاکم و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و تعدادی از معاونان رئیس کل دادگستری استان، شهردار کرج، مدیران کل دستگاه‌های عضو و مدعو و جمعی از صاحبان صنایع و بنگاه‌های اقتصادی در حوزه ریاست دادگستری کل استان البرز تشکیل شد.
در این نشست که با محوریت بررسی مشکلات بنگاه های اقتصادی، طرح مسائل و مشکلات صنعت، اشتغال و امنیت حقوقی و قضایی سرمایه گذاری در راستای تحقق شعار سال برگزار شد، رئیس کل دادگستری استان البرز با تبیین سیاست‌های کلی نظام که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی هر ساله اعلام می‌شود، متذکر شد: نامگذاری سال‌ها از سال 1378، با مضامین اقتصادی بیانگر اهمیت این موضوع در سپهر کلان کشور است و مزین شدن سال جدید با عنوان «مهار تورم؛ رشد تولید» توسط ولی امر مسلمین جهان، الزاماتی را برای همه ارکان حاکمیت مشخص می‌کند و همگان باید برای رسیدن به اهداف تبیینی در منویات ایشان برنامه ریزی کنند.
حسین فاضلی هریکندی در ادامه با اشاره به شکل گیری «ستاد مرکزی پيگيري اجراي سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي در قوه قضائیه» به ریاست معاون اول قوه قضائیه بیان کرد: در استان ها هم ستاد استانی با حضور اعضای متناظر ستاد مرکزی تشکیل شده است که تحقق اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم‌ها و همچنین کمک به اجرایی شدن شعارهای سال را پیگیری می کند.
 
تبیین سیاست‌های تحقق شعار سال توسط رئیس قوه قضائیه
رئیس ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی استان البرز با بیان اینکه همانطور که رهبر معظم انقلاب در سال قبل و سال جاری نیز تبیین کردند مسئله مهم کشور اقتصاد است، اضافه کرد: رئیس قوه قضائیه نیز در اولین جلسه مشترک شورای قوه قضائیه با شورای قضایی استان‌ها در هفتم فروردین سال جاری، سیاست های قوه قضائیه جهت تحقق شعار سال را در این زمینه تبیین کرد.
 
حوزه‌های حمایت قضایی از تولید
وی افزود: تحقق شعار سال با کمک به سایر قوا؛ تامین امنیت سرمایه گذاری اشاره شده در سیاست های ابلاغی برنامه هفتم قضایی با محوریت احیای واحدهای تولیدی و واحدهای تعطیل شده یا در معرض تعطیلی؛ تعیین تکلیف سریع پرونده های مرتبط با تولید کنندگان و سرمایه گذاران و رفع موانع تولید، از جمله محورهایی بودند که از ابتدای سال بارها توسط رئیس قوه قضائیه تبیین و تاکید گردید و جهت اجرا ابلاغ شده است.
رئیس کل دادگستری استان البرز دیگر محورهای مورد تاکید و ابلاغی رئیس قوه قضائیه را برشمرد و یادآور شد: در زمینه تحقق شعار سال یعنی «مهار تورم و رشد تولید»، ساماندهی و هدایت نقدینگی به سمت تولید، اولویت داشتن بخش تولید در تسهیلات بانکی، افزایش کیفیت محصولات تولیدی، ارتقای کیفیت شبکه توزیع محصولات، تسهیل صادرات، حمایت مادی و معنوی از شرکت‌های دانش بنیان، قوه قضائیه می‌تواند به عنوان کمک کار قوای دیگر نقش مهم و فعالی داشته باشد.
 
اهمیت اقتصاد مقاومتی در دستگاه قضایی
فاضلی هریکندی یکی از مصادیق اهمیت مقوله اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال در قوه قضائیه را اختصاص چهار مورد از سیاست‌های 9 گانه دستگاه قضایی در سال جاری به موضوعات اقتصادی و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی دانست و تصریح کرد: در روزهای گذشته نیز رئیس قوه قضائیه در نشستی با اعضای شورای عالی قوه قضائیه که با محوریت «جلسه هم اندیشی بررسی راهکارهای عملی تحقق شعار سال» برگزار شد به تبیین سیاست‌های کلی قضایی در این زمینه پرداخت.
 
ابلاغ سیاست های حمایتی از تولید به مدیران دادگستری
وی در ادامه به تبیین محورهای مورد اشاره رئیس قوه قضائیه پرداخت و «آسیب شناسی فرهنگی مقوله سرمایه گذاری مولد و تولید»؛ «تامین امنیت سرمایه گذاری در کنار مبارزه قاطعانه با فساد»؛ «نحوه احضار و جلب فعالین اقتصادی در موارد ضروری»؛ «اجتناب از موازی کاری»؛ «جلوگیری از توقیف ابزار تولید و مواد اولیه» را تشریح کرد و گفت: همه این محورهای مدنظر رئیس قوه قضائیه در جلسات حضوری و همچنین در قالب مکاتبات به مدیران قضایی استان ابلاغ و تبیین شده است.
 
حفظ و ایجاد اشتغال برای 5500 نفر
رئیس کل دادگستری استان البرز کمک به حفظ و ایجاد اشتغال با ورود دستگاه قضایی برای بیش از 5500 نفر در سال گذشته را نمایی موفق از عملکرد ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی استان البرز دانست و بیان کرد: مجموعه اقدامات در حوزه اقتصاد مقاومتی در زمینه حفظ و همچنین احیای واحدهای تولیدی در استان منجر به ایجاد یا احیای 2550 شغل در سال گذشته شد؛ همچنین با اقدامات قضایی و حمایتی انجام شده از واحدهای تولیدی به حفظ و تداوم اشتغال 2950 نفر کمک شد.
وی با تاکید بر پرهیز از موازی کاری از جمله در موضوع حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی تصریح کرد: باید مراقب بود موازی‌کاری‌ها منجر به فرصت سوزی و ایجاد مشکل برای بنگاه‌های اقتصادی نشود.
 
ابتکار دادگستری البرز در حمایت از بنگاه‌های اقتصادی
رئیس ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی استان البرز با اشاره به ابتکار استان البرز در ایجاد «کارگروه حقوقی و قضایی حمایت از بنگاه‌های اقتصادی» در ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی استان بیان کرد: این کارگروه برای اولین بار در کشور در استان البرز با حضور اعضای ثابت و مدعو به عنوان دستگاه‌های مرتبط تشکیل شد که منجر به تسریع و چابک سازی در رسیدگی به درخواست‌های بنگاه‌های اقتصادی شده است.
 
حضور مدیران قضایی در واحدهای تولیدی
در این نشست همچنین دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به عنوان دبیر ستاد مقاومتی استان با بیان اینکه در سال جاری نیز تلاش خواهد شد ماموریت‌های دستگاه قضایی در استان با حضور در محل واحدهای تولیدی و بررسی مستقیم مشکلات آن ها با قوت ادامه یابد متذکر شد: ضمن اعلام حمایت از واحدهای تولیدی، قطعا اجازه نخواهیم داد عده ای قلیل با استناد به ظرفیت حمایت از تولید و رفع موانع، برای فرار از مسئولیت‌های قانونی خود اقدام کنند.
 
771 جلسه برای حمایت از واحدهای تولیدی
حسن مددی در ادامه برخی از اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی استان در سال گذشته را بیان کرد و گفت: در راستای پیگیری و اجرای برنامه‌ها و مصوبات ستاد مرکزی اقتصاد مقاومتی 6 جلسه برگزار شد که 51 مصوبه را در پی داشت؛ در زمینه تعامل با مقامات اجرایی و عمومی، غیردولتی و فعالان بخش خصوصی 628 جلسه برگزار و 942 مصوبه  ابلاغ شده است؛ برای رفع موانع با حمایت قضایی و حقوقی نیز 117 جلسه برگزار شده که 587 مصوبه را در پی داشته است.
دبیر ستاد مقاومتی استان البرز اضافه کرد: هماهنگی در فعالیت هیئت‌های مشاوره و کارشناسان و داوری، متشکل از اعضای اتاق های بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی و تعاون در جهت رفع اختلافات سرمایه گذاران، 3 جلسه با یک مصوبه را داشته‌ایم؛ بنابراین مجموع جلسات برگزار شده در سال گذشته 771 جلسه و تعداد مصوبات نیز 1664 عدد بوده است.
 
https://sedayesanatgar.ir/vdcd.n0f2yt0zxa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما