کد مطلب : ۱۰۹۴
plusresetminus
نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: در ابتدا باید بدنبال افزایش بهره وری و استفاده بهینه از تمامی ظرفیت های شهرک های صنعتی مستقر در استان باشیم و سپس توسعه و ایجاد شهرک های جدید با رویکرد ساماندهی لکه های صنعتی و ایجاد شهرک های تولیدی روستایی را هدف قرار دهیم.
توسعه ۱۳۰ هکتاری شهرک صنعتی کوثر با توجه به افزایش تقاضا اجرایی شود/شهرک های تولیدی روستایی با استفاده از ظرفیت‌های بومی، راه اندازی شوند
 به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، مجتبی عبداللهی روز شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در جلسه بررسی برنامه ها و اقدامات توسعه ای شرکت شهرک های صنعتی استان که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، ضمن تاکید بر ضرورت اجرای دقیق سیاست های ابلاغی در راستای تحقق شعار و هدف محوری سال، افزود: مهار تورم و رشد تولید در تعاقب هم منجر به رشد اقتصادی و کشور و توانمند سازی و ارتقا معیشت مردم می شود. وی ادامه داد: بر این اساس رونق، توسعه و افزایش بهره وری شهرک های صنعتی استان با توجه به ظرفیت های موجود، ضروری است. عبداللهی افزود: ادارات کل منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و دستگاه های خدمات رسان باید در تعاملی با دید مثبت، بسترهای لازم را برای تحقق توسعه شهرک ها فراهم کنند. وی گفت: راه اندازی شهرک های صنعتی روستایی با اهداف بزرگ، بازگشت جمعیت، ایجاد اشتغال برای جوانان، رونق اقتصاد و بهره برداری از ظرفیت های تولیدی و کشاورزی با توجه به اقلیم روستاها از مهمترین برنامه های این بخش محسوب می‌شود. استاندار البرز با بیان اینکه‌‌ طالقان بعنوان یکی از شهرستان های اصیل استان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، افزود: اکنون شهرستان طالقان با ظرفیت های طبیعی (دامداری، کشاورزی، باغداری، آب های جوشان و...) نیاز به برنامه ریزی جدی برای ایجاد مناطق کارآفرینی دارد. وی با تعیین ضرب الاجل برای مدیران مربوطه، خواستار تسریع در اجرای طرح توسعه ۱۳۰ هکتاری برای شهرک صنعتی کوثر و ۵۰ هکتاری برای شهرک صنعتی نظرآباد شد. عبداللهی گفت: شهرک صنعتی نظرآباد این ظرفیت را دارد که بر روی تولید مواد غذایی و دارو متمرکز شود. وی افزود: در ابتدا باید بدنبال افزایش بهره وری و استفاده بهینه از تمامی ظرفیت های شهرک های صنعتی مستقر در استان باشیم و سپس توسعه و ایجاد شهرک های جدید با رویکرد ساماندهی لکه های صنعتی و ایجاد شهرک های تولیدی روستایی را هدف قرار دهیم. استاندار البرز گفت: یکی از نیازهای اساسی شهرک ها، تامین آب مورد نیاز صنایع است که برای این منظور باید تصفیه خانه های شهرک ها با قابلیت بازچرخانی آب راه اندازی شوند.
https://sedayesanatgar.ir/vdcf.1dyiw6dxjgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما