کد مطلب : ۱۱۳۲
plusresetminus
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان از کسب رتبه پنجم کشوری استان البرز در گزارش شورای عالی اشتغال کشور خبر داد.
استان البرز رتبه پنجم اشتغال کشوری را کسب کرد
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اعلام این خبر گفت: در ارزیابی ترکیبی صورت گرفته معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، استان البرز رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داد و این گزارش در حضور ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در جلسه شورای عالی اشتغال کشور قرائت شد.
عبدالله دارایی در ادامه گفت: این ارزیابی در هفت بخش کارآفرینی ، اشتغال اتباع خارجی ، سیاستگذاری ، دبیرخانه اشتغال ، مشاغل خانگی ، سرمایه گذاری و کاریابی ها صورت گرفته است. وی افزود: ارزیابی اخیر در حوزه کارآفرینی شاخص های چون راهبری باشگاه کارآفرینان نوجوان و صدور مجوز مراکز مشاوره و خدمات اشتغال و همچنین برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر، تشکیل کانون کارآفرینان برتر رسمی و انجام اقدامات خلاقانه در راستای توسعه کارآفرینی بوده است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: در بخش اشتغال اتباع خارجی نیز شاخص های صدور و تمدید پروانه کار ، بازرسی، الکترونیکی کردن خدمات و همچنین آموزش نیروی کار ایرانی توسط خارجی و تلاش برای جایگزینی نیروی کار ایرانی به جای خارجی از جمله آنها بوده است. دارایی خاطرنشان کرد: در حوزه سیاست گذاری نیز محورهای سیاست های فعال بازار کار کارورزی مشاوره های بیمه‌ای و در حوزه دبیرخانه اشتغال نیز شاخص های دستیابی به تعهد اشتغال، عملکرد داشبورد نظارت، بر عملکرد نظارت حضوری مورد ارزیابی قرار گرفته است. مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه با اشاره به ارزیابی اخیر صورت گرفته ، گفت: در بخش مشاغل خانگی مجوزهایی چون صدور مجوز مشاغل خانگی، پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال و کنترل و نظارت در بخش مشاغل خانگی، تشکیل تعاونی تامین نیاز و در بخش سرمایه گذاری نیز اجرای بند الف تبصره ۱۸ و بند ب تبصره ۱۶ و قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری را شامل می شود. وی در پایان گفت: یکی از دیگر شاخص های ارزیابی استان ها در حوزه توسعه‌ی کارآفرینی و اشتغال تحقق بکارگماری نیروی کار توسط کاریابی ها و صدور سهمیه کاریابیهای استان بوده است که به فضل الهی و با تلاش همکاران عزیزم در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و البته حمایت های استاندار محترم و همکاری سایر دستگاههای اجرایی مرتبط استان رتبه پنجم کشوری به این استان تعلق یافت که در تلاش هستیم این رتبه را به صدر جدول نزدیک تر کنیم و ارتقا بخشیم.
انتهای پیام/
 
https://sedayesanatgar.ir/vdci.pazct1azrbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما