کد مطلب : ۱۱۸۶
plusresetminus
  شرکت داروسازی زهراوی موفق شد دو محصول جدید و تخصصی دیگر را به چرخه سلامت دارویی کشور بیفزاید
دو محصول جدید «زهراوی» وارد چرخه سلامت کشور شد

 


به گزارش روابط عمومی تیپیکو، دکتر فرهاد کیافر، مدیرعامل زهراوی گفت: با حمایت‌ها و پشتیبانی دکتر نکوئی‌نیا، مدیرعامل تیپیکو در چهار ماهه نخست امسال، شرکت داروسازی زهراوی موفق شد دو محصول جدید و تخصصی دیگر را به چرخه سلامت دارویی کشور بیفزاید.آمپول کلسی تریول (با نام برند زاویترول) که برای اولین بار در کشور تولید شده است؛ و قرص ایماتینیب.

آمپول زاویترول:
آمپول یک میلی‌لیتری زاویترول حاوی یک میکروگرم کلسیتریول است.
«زهراوی» نخستین تولید‌کننده این دارو، از طریق بازجذب کلسیم توسط کلیه‌ها باعث کاهش كلسيم خون در بيماران دياليزي و استئوديستروفي (مشكلات استخوانی) ناشی از دياليز می‌شود.
شایان ذکر است که کلسیتریول فرم فعال شده ویتامین D است که با کنترل جذب گوارشی کلسیم و کاهش فسفات خون در بیماران هايپرپاراتيروئيديسم (ازدياد عملكرد غده پاراتيروئيد) ثانويه و استئوديستروفي کنترل سطح هورمون‌های پاراتیروئیدی را برعهده دارد.

قرص روکش دار ایماتینیب ۱۰۰ میلی‌گرم:
قرص روکش دار ایماتینیب ۱۰۰ میلی‌گرم از محصولات جدید شرکت داروسازی زهراوی و یک داروی مهارکننده تیروزین کیناز است که تیروزین کیناز BCr-ABL تولید شده توسط اختلال کروموزومی فیلادلفیا در لوسمی مزمن میلوئید را مهار می‌کند و سلول‌های BCr-ABL مثبت را با مکانیسم مرگ سلولی و مهار تکثیر سلولی از بین می‌برد.
به‌طور کلی این دارو برای درمان انواعی خاص از سرطان (مانند لوسمی لنفوبلاستیک حاد، لوسمی میلوئیدی مزمن، تومورهای استرومایی دستگاه گوارش، و بیماری‌های میلودیسپلاستیک یا میلوپرولیفراتیو) استفاده می‌شود و با کُند کردن یا توقف رشد سلول‌های سرطانی عمل می‌کند.
ایماتینیب همچنین ممکن است برای درمان برخی اختلالات سیستم ایمنی (مانند ماستوسیتوز سیستمیک تهاجمی، سندرم هیپرائوزینوفیلیک) استفاده شود.
 
https://sedayesanatgar.ir/vdch.6nzt23nz-ftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما