کد مطلب : ۱۲۰۰
plusresetminus
رئیس اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر اهمیت بهبود سطح درآمدی بنگاه‌های اقتصادی فعال استان در نمایشگاه بین‌المللی واردات شانگهای چین گفت: این رویداد فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های صادراتی واحدهای کوچک و متوسط(SMEs) است.
فرصت معرفی ظرفیت‌های صادراتی واحدهای کوچک و متوسط ایرانی در نمایشگاه واردات شانگهای چین
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، پرهام رضایی روز یکشنبه در نشست معرفی فرصت‌های حضور در نمایشگاه بین‌المللی واردات چین بیان کرد: این رویداد به جزء شناسایی نیازهای وارداتی کشور چین فرصتی را در اختیار صادرکنندگان دیگر کشورها برای معرفی و فروش محصولات تولیدی‌ خود و ارتقاء جایگاه در بازارهای جهانی قرار می‌دهد.
وی در ادامه وجود بیش از ۳هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در البرز را ظرفیت مهم اقتصادی این استان برشمرد و گفت: حضور ۱۶۰ برند ملی و اختصاص عمده تولیدات استان به واحدهای کوچک و متوسط(SMEs) از دیگر پتانسیل‌های این استان و فرصتی خوب برای صادرات است.
رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: بخش اعظمی از واحدهای تولیدی در البرز در حوزه صنایع غذایی، دارویی، کشاورزی، قطعات خودرو فعالیت دارند، در سالیان اخیر نیز با حضور پارک علم و فناوری در البرز و در کنار آن گسترش فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و صنایع هایتک نیز رشد خوبی در این استان حاصل شده است.
وی با بیان اینکه تعداد کمی از واحدهای تولیدی و صنعتی البرز نیمه‌فعال یا تعطیل هستند، گفت: متاسفانه حدود ۸ سال قبل بسیاری از کارخانه‌های البرز تعطیل یا با کاهش میزان تولید مواجه شدند، اما امروز کمتر شاهد رکود فعالیت‌های اقتصادی بخش صنعت استان هستیم.
رضایی با اشاره به اینکه مشکلات سد راه تولید همیشه وجود دارد، افزود: باید به دنبال راهکارهایی برای بهبود سطح درآمدی بنگاه‌های اقتصادی باشیم که یکی از مهم‌ترین آنها تمرکز بر صادرات است. وی ادامه داد: متاسفانه در سالیان اخیر به دلیل بالا بودن نرخ تورم در کشور، قدرت خرید در میان اقشار جامعه کاهش یافت و به تبع آن سفره‌های مردم کوچک‌تر شد، به همین دلیل صادرات در این برهه زمانی می‌تواند به جبران بخشی از رکودهای موجود کمک کند.
رئیس اتاق بازرگانی البرز عنوان کرد: به تبع برگزاری نمایشگاه بین‌المللی واردات شانگهای چین بعد از محدودیت‌های سه سال اخیر ناشی از شیوع کرونا، فرصت خوبی برای بسط و گسترش صادرات محصولات ایرانی است، بدین منظور از چند ماه قبل با همکاری اتاق بازرگانی البرز و اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین برای برپایی پاویون اختصاصی استان البرز و حضور فعال در این نمایشگاه برنامه‌ریزی‎های لازم آغاز شد.
وی در ادامه با تاکید بر اهمیت تمرکز بر افزایش تراز تجاری فعالیت‌های مختلف اقتصادی استان البرز گفت: حضور در نمایشگاه بین‌المللی واردات شانگهای چین روزنه‌ای برای فعالان اقتصادی به سمت گسترش سطح تولیدات و یا حتی ورود به عرصه‌های جدید فعالیت‌های تجاری با توجه به ظرفیت‌های موجود است. رضایی با تاکید بر توجه به مسئله تقویت بخش‌های تحقیقاتی و به روز کردن ماشین‌آلات صنعتی در واحدهای تولیدی برای رقابت در بازارهای جهانی گفت: اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین در زمینه مراودات تجاری دو جانبه میان طرفین بسیار پرقدرت در حال فعالیت است و برنامه‌ریزی‌های مدت‌دار برای حضور فعالان اقتصادی ایران به ویژه واحدهای کوچک و متوسط(SMEs) در این عرصه دارد. وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی واردات شانگهای چین در بازه زمانی ۱۴ لغایت ۱۹ آبان ماه سال جاری افزود: اتاق بازرگانی البرز با برپایی پاویون استان در این نمایشگاه تنها به دنبال تسهیل فرآیند صادرات محصولات شرکت‌های فعال ایرانی است، به همین دلیل در سال‌های آتی فضای بیشتری از نمایشگاه مذکور را برای معرفی ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی البرز در اختیار خواهیم گرفت.
رئیس اتاق بازرگانی البرز عنوان کرد: با توجه به فعالیت‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی در البرز، حضور در این رویداد می‌تواند فرصت خوبی را برای توسعه سطح صادرات استان فراهم کند.
انتهای پیام
https://sedayesanatgar.ir/vdce.78zbjh8w79bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما