کد مطلب : ۱۲۲
plusresetminus
صدای صنعتگر -گروه استان‌ها ـ رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اشاره به اینکه دشمنان نظام خود را پاسدار علم و دانشمندان می‌دانند اما یک ماه قبل سبب شهادت فخری زاده دانشمند هسته ای ایران شدند ، گفت‌: کشورهای اروپایی برای خرید "رمدسیویر" درخواست دارند.
خط تولید داروی "ایورمکتین" در شهرک دارویی برکت استان البرز راه اندازی شد/رخواست کشورهای اروپایی برای خرید داروی "رمدسیویر" از ایران
به گزارش صدای صنعتگر،  محمد مخبر پیش از ظهر روز سه شنبه در آئین رونمایی از محصولات جدید حوزه مواد اولیه دارویی، مکمل ها و داروی ایورمکتین در شهرک صنعتی برکت  با بیان اینکه دشمنان ما دو شعار کلیدی پرستاری از حقوق بشر و دیگری پرستاری از دانش را طرح می کنندف اظهار داشت: رفتار آنها با مردم کشورمان و دیگر نقاط دنیا ازجمله فلسطین، لبنان و سوریه، عراق و یمن دیده ایم.
وی ادامه داد: اقدام کشتار کودکان توسط دشمن در کشور یمن در قانون حقوق بین الملل و  بشر کجاست و با کدام منطق معنا دارد.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اشاره به اینکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی خود را  پاسدار علم و دانشمندان می دانند اما یک ماه قبل موجب شهادت محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران شدند، گفت: آنها مردم را می کشند، دانشمندان ما را شهید می کنند و شرکت های دانش کشورمان  را تحریم می کنند، مستندتر از ریا و خباثت دشمنان چیزی می توانیم پیدا کنیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه  شرکت دارویی دانش بنیان برتر در لیست تحریم های اقتصادی قرار داده شده است، افزود: تمام هدف اصلی آمریکایی ها و حتی برخی غربی ها دشمنی با مردم ما است و عده ای اشتباه فکر می کنند که دشمنی آنها با شخص خاصی است.
مخبر با تاکید بر اینکه دشمنان  ضربه اصلی را از مردم ایران خورده اند، بیان کرد: شاه و آمریکایی ها را مردم از ایران بیرون کردند، اکنون در سوریه و دیگر کشورهای مسلمان هم در خط مقدم جبهه مقاومت خود مردم هستند که با دشمن مقابله می کنند
وی در ادامه با قدردانی از شخصیت های سیاسی کشور که به هنگام موضع گیری دشمن به صورت متحد، منسجم و با شجاعت در برابر این تصمیم موضع می گیرند، بیان کرد: به هنگام تحریم ستاد اجرایی فرمان امام (ره) دیدیم که کمتر شخصیت سیاسی ایرانی از همه جریانات نسبت به این تحریم آمریکایی ها موضع گیری متقابل نداشته باشند.
 وی خطاب به دشمنان کشورگفت: تمام تلاش ها برای ملت اینکه ملت شریف ، مقتدر و عزیز جمهوری اسلامی را به زحمت بیاندازید،  بی نتیجه است؛ چرا که در همه زمینه ها ملت ایران و دستگاه های مختلف اجرایی کشور به صورت منسجم تلاش و ایستادگی خواهند کرد و نمی گذاریم برای مردم مشکلی ایجاد شود.
به گفته مخبر اینکه دشمن بلافاصله بعد از دستیابی ایرانی به تولید واکسن کووید-19 ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را در لیست تحریم قرار داده است، موجب شده است که ما سریعتر، قویتر،مطمئن تر ، با کیفیت بهتر و کمیت بیشتر تولید این واکسن داخلی رآغاز کرده  و آن را در اختیار مردم قرار می دهیم.
وی تاکید کرد: اکنون به صورت نیم یا یک درصد در برخی کشورها واکسن های کرونای تزریقی موجب کشته شدن جمعیتی از مردم شده است، ما هیچگاه از کشته شدن کسی خوشحال نمی شویم، اما می بینیم که واکسن تولیدی آنها مرتبا در دریافت کنندگان دچار عارضه هایی می شود.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیان اینکه واکسن کرونای ایرانی تولید شده در ایران تاکنون هیچ عارضه ایی در 14 فرد دریافت کننده دٌز واکسن نداشته است و حتی بهتر از آنچه انتظار داشتیم، آثار مثبت آن را مشاهده کرده ایم و ایمد
وی در ادامه افزود: تولید واکسن برای بیماری کووید -19 در آزمایشگاه به لحاظ علمی  و تکنیکی موضوعی مهم است، اما آنچه برای مردم اهمیت بیشتری دارد، دستیابی به تولید انبوه آن دست یابیم.
مخبر اشاره کرد: این ظرفیت را در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) این ظرفیت را ایجاد خواهیم کرد که تا یکاه دیگر ماهانه 2تا 3 میلیون دٌز در ماه واکسن کرونا را تولید کنیم و حداکثر تا 3 الی 4 ماه آینده هم این تولید را به 12تا 14 میلیون دٌز در ماه می رسانیم.
وی با اشاره به اینکه ملت ایران در تولید واکسن کرونا خودکفا خواهد شد و در مورد تامین آن مشکلی پیدا نخواهد کرد، ادامه داد: همانطور که در بحث تولید داخلی ماسک یا دستیابی به تولید داروهای اساسی و یا برخی تجهیزات  علیرغم تردیدها به خودکفایی رسیدیم، یا در تولید کیت تشخیص سریع کرونا با نیروهای جوان، متدین و با غیرت ظرف دو هفته به تولید آن دست بافتیم  و این موجب افتخار برای ما است.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با این توضیح که اکنون کشورهای اروپایی هم از ایران تقاضای خرید کیت تشخیص کرونا، ماسک ،دستگاه اکسیژن ساز  و یا داروی بیماران کرونا "رمدسیویر" را دارند، افزود: در طول یک سال گذشته طبق سخنان وزیر بهداشت پیشرفت های خوبی داشته ایم و در هیچ هیچ موضوعی محتاج غرب نشده ایم و با سرعت توانسته ایم به این نقطه دست یابیم که علاوه بر تامین نیاز داخلی به صادرات محصولات دست یابیم.
وی گفت: در تمام تولیدات ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، رویکرد ما به هیچ عنوان اقتصادی نبوده استو در تمامی تولیدات خود بخش قابل توجهی را به صورت رایگان در اختیار وزارت بهداشت قرار داده ایم که توسط این وزارتخانه هم در اختیار مردم قرارداده شود.
مخبر در مورد راه اندازی خط تولید داروی "ایورمکتین" در شهرک دارویی برکت استان البرز بیان کرد: به یقین بخش مهمی از این تولید به صورت رایگان در اختیار محرومان جامعه قرار داده می شود.
وی در پایان تصریح کرد: به محض تولید انبوه واکسن کرونا هم بخش قابل توجهی را به صورت بلاعوض و رایگان در اختیار وزارت بهداشت برای پوشش نیازمندان جامعه قرار می دهیم، هر آنچه در ستاد اجرایی در حال انجام است به تبع طبق اولویت با تامین نیاز محرومان است.
https://sedayesanatgar.ir/vdcicraz2t1ar.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما