کد مطلب : ۱۳۲۹
plusresetminus
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز از انجام 30 هزار و 223 مورد بازرسی از واحدهای صنفی، صنعتی و خدماتی از ابتدای 1402 تاکنون خبر داد.
14 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا مصادف با ماه مبارک رمضان در البرز برگزار می‌شود
  به گزارش صدای صنعتگر، محمد انصاری گفت: تعداد بازرسی های انجام شده در این مدت و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزایش 29 درصدی داشته است. وی افزود: تعداد پرونده های متشکله در این بازه زمانی 6 هزار و 671 فقره می باشد که ارزش ریالی پرونده های ارسالی به تعزیرات حکومتی با رشد 37 درصدی نسبت به سال گذشته عدد 304 میلیارد تومان را نشان می دهد. مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز تصریح کرد: در بخش کالایی بیشترین میزان شکایات مربوط به گران فروشی، عدم درج قیمت، عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، عدم اجرای تکالیف واحدهای صنفی، عدم صدور صورت حساب و تقلب بوده است.
انصاری گفت: در 10ماه امسال، 336 پرونده قاچاق تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش 50 درصد رشد داشته است و ارزش ریالی این پرونده ها بالغ بر 275 میلیارد تومان می رسد.
وی ادامه داد: بر اساس ماده 36 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و بازرسان مستقر در اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان ها در حدود وظایف محوله قانونی، کاشف در امر قاچاق محسوب می‌شوند.
دبیر کارگروه تنظیم بازار استان البرز با اشاره به مصوبات کارگروه تنظیم بازار استان در راستای تامین مناسب مایحتاج ضروری مردم مصادف با حلول ماه مبارک رمضان و ایام پایانی گفت: با توجه به دستور ویژه دکتر عبدالهی استاندار محترم استان البرز 14 نمایشگاه عرضه مستقیم در استان از 11 بهمن ماه لغایت 29 اسفندماه دایر خواهد شد و در 1200 غرفه پیش بینی شده همه اقلام با قیمت مصوب و با نظارت ویژه عرضه خواهد شد.
انصاری در پایان با تاکید بر استمرار برنامه های نظارت بر بازار در قالب قرارگاه نظارتی استان تصریح کرد: شهروندان محترم البرزی می توانند همه شکایات صنفی خود را اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور صورتحساب، امتناع از عرضه، اجبار در فروش، احتکار و سایر تخلفات مرتبط را از طریق تلفن گویای 124 به این اداره ارائه نمایند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.
انتهای پیام/
https://sedayesanatgar.ir/vdcg.x9qrak9wypr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما