کد مطلب : ۱۳۴۲
plusresetminus
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید به اینکه اگر متوسط نرخ بیکاری در کشور دو درصد کاهش یافته‌ در استان‌هایی مانند لرستان حدود چهار درصد کاهش داشته‌است، گفت: نرخ بیکاری در برخی استان‌ها ۶ ‌درصد کاهش یافت.
وزیر کار: نرخ بیکاری در کشور ۲ درصد کاهش یافت‌/ کاهش ۶ درصدی در برخی استان‌ها

 


     
 به گزارش  صدای صنعتگر، سیدصولت مرتضوی صبح امروز در آیین بهره‌برداری از طرح گاوداری 6000 رأسی دلفان اظهار داشت: برخی از طرح‌های اقتصادی در حوزۀ شیر و گوشت امروز در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.
او با بیان اینکه برخی از سرمایه‌گذاری‌ها با هدف بازدهی ریالی اجرا و طراحی نمی‌شود، افزود: ما ایجاد اشتغال را به‌ویژه در استان‌های محروم پیگیری می‌کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: گفته می‌شود که نرخ بیکاری استان‌هایی مانند لرستان از متوسط نرخ کشوری بیشتر است، اما بیش‌ترین اشتغال طی دو سال گذشته در این استان‌ها ایجاد شده‌ است.

او با تأکید به اینکه اگر متوسط نرخ بیکاری در کشور دو درصد کاهش یافته‌ در استان‌هایی مانند لرستان حدود چهار درصد کاهش داشته‌است، بیان کرد: زیرساخت‌های این استان‌ها در گذشته مورد کم‌‌مهری قرار گرفته‌است.
مرتضوی با بیان اینکه نرخ بیکاری در برخی از استان‌ها از کاهش شش درصدی برخوردار است، گفت: ما باید اشتغال پایدار و ماندگار را برای جوانان جویای کار لرستان پیگیری کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ابراز تأسف از بروز خشک‌سالی‌های اخیر و بی‌تدبیری‌های گذشته در این حوزه، تصریح کرد: زمانی که دولت سیزدهم آغاز به‌کار کرد با کاهش شدید سرمایه‌گذاری در حوزۀ کشت‌وصنعت و به‌ویژه دام و طیور مواجه شد.
مرتضوی با تأکید به اینکه بخش قابل‌توجهی از دام مولد کشور به‌دلیل عدم توجه به بخش دامپروری در سال‌های 1400، 1399 و 1398 از چرخۀ تولید خارج شده‌ است، اظهار داشت: ما اکنون با افزایش قیمت گوشت و در برخی مناطق با افزایش قیمت لبنیات مواجه هستیم.
او با بیان اینکه ناترازی‌های حوزۀ نفت، گاز و منابع نقدیگنی به هم‌تزاری رسیده‌است، افزود: دولت سیزدهم بر آن است که ناترازی‌ها را به وضعیت مطلوب برساند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ابراز اینکه تصمیمات مطلوب و مناسبی در سفر نخست رئیس‌جمهور به لرستان اتخاذ شده‌است، عنوان کرد: منابع عمرانی معادل هشت سال گذشته به برخی استان‌ها تزریق شده‌است.
او با تأکید به وجود 33 هزار رأس دام سنگین و 18 هزار رأس دام مولد در شرکت‌های کشت‌ و دام وابسته به تأمین اجتماعی، بیان کرد: تولید سالانۀ شیر ما در این مجموعه‌ها 200 هزار تن است و بنا داریم که این میزان را به 500 هزار تن تا سال 1405 برسانیم.
مرتضوی گفت: طرح‌های دامداری 6000 رأسی درگزین در همدان و دامداری 6000 رأسی ماکو در آذربایجان‌غربی امروز نیز به‌صورت وبیناری به بهره‌برداری رسید.
سید صولت مرتضوی عصر روز گذشته، 22 بهمن، در سفری دو روزه به لرستان سفر کرده‌است و بازدید از شرکت کشت‌وصنعت پگاه، افتتاح مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای زنان در ازنا و بازدید از فاز چهار کارخانه سیمان دورود از برنامه‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این استان بود.
افتتاحیۀ تعاونی 20 هزار قطعه‌ای مرغ پرطلایی سینا در سلسله از دیگر برنامه‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به لرستان است.
انتهای پیام/
https://sedayesanatgar.ir/vdcb.ab8urhbf5iupr.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما