کد مطلب : ۱۳۷۳
plusresetminus
با توجه به همزمانی عید نوروز با ایام ماه مبارک رمضان ۱۵۰ مبلغ در بقاع متبرکه استان البرز به مردم این استان خدمات ارائه می‌دهند.
۱۵۰ مبلغ به زائران بقاع متبرکه البرز خدمات ارائه می‌دهند/

  

به گزارش صدای صنعتگر، حجت‌الاسلام والمسلمین علی دشتکی امروز در نشست خبری که به مناسبت طرح آرامش بهاری در ضیافت الهی در آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) برگزار شد،گفت: همه بقاع در سطح استان نسبت به اجرای طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری فعالیت می‌کنند.
وی افزود: از اول ماه مبارک رمضان تا پایان آن که در عید نوروز است بقاع متبرکه برنامه‌هایی همچون قرائت روزانه یک جزء قرآن کریم، ترتیل‌خوانی و‌ برنامه‌های ویژه عید نوروز را برگزار می‌کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از یک هزار نفر خادم بقعه‌ها و حدود 150 نفر مبلغ به مردم و زایران ارائه خدمات می‌دهند.
دشتکی با اشاره به اینکه خانواده‌محوری در برنامه‌های امامزادگان وظیفه ما را سنگین‌تر کرده تا پرمحتواتر کار انجام شود، عنوان کرد: تقویت حضور هیئت امنا در اماکن دینی و موقوفات و تقویت امین با محوریت افراد صالح برای تولیت موقوفات و رقبات از جمله برنامه هایی است که در طول سال جاری اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه هویت روزه و‌ ماه مبارک رمضان  هویت کشور ما بوده است، گفت: نوروز هویت ما است که قدمت و بلندای آن به هویت کشور و تاریخ ایران برمی‌گردد.
دشتکی با توجه به اینکه امسال مناسبت دینی رمضان و برکت الهی را با خود همراه دارد، افزود: در ماه رمضان رسیدگی به نیازمندان در اوج‌ خود قرار دارد.
وی با بیان اینکه بیش از 80 امام‌زاده آمادگی مهمان‌نوازی مردم را در استان البرز دارند، ادامه داد: ما حدود 15 هزار رقبه وقفی در راستای سنددار کردن امسال  به اتمام رسانده‌ایم که نقشه‌برداری 500 رقبه آن انجام نشده که امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد.
 موقوفات البرز ۲۰ درصد افزایش یافت
دشتکی با بیان اینکه در البرز یک هزار و ۲۰۰ موقوفه وجود دارد، گفت: در طی سه یا چهار سال اخیر تعداد موقوفات البرز از یک هزار و به یک هزار و ۲۰۰ موقوفه که معادل ۲۰ درصد موقوفات است افزایش یافته است ضمن اینکه اجرای نیات نیز نسبت به سال گذشته ۱۰ برابر شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه جهاد تبیین یکی از اولویت ها و ضرورت های بشر و جهانی است که خیلی حقایق را اجازه روشنگری نمی دهند، افزود: در این خصوص وظیفه همه ما به ویژه اصحاب رسانه و خبرنگاران بسیار سنگین است .
وی تصریح کرد: تبیینی که در رابطه با هویت ملت ها در جهان امروز مطرح است خیلی مهم است برخی گروه ها و ملت ها و دولت ها در وارسی سطحی و عمقی از هویت آنچنانی برخوردار نیستند ولی ادعای فرهنگ و تمدن و هویت دارند.

انتهای پیام/
https://sedayesanatgar.ir/vdcf.edyiw6dmmgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما