کد مطلب : ۱۳۸۴
plusresetminus
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به گزارش عملکرد این اداره کل در بخش تعاون، به رویکرد های تقویتی و حمایتی دولت از تعاونی ها در تحقق 25 درصدی اقتصاد در بخش تعاون تاکید کرد.
تعاونی‌های استان البرز  در سال جاری 70 میلیون دلار درآمد ارزی در بخش صادرات داشته اند
    به گزارش صدای صنعتگر، عبداله دارایی مدیرکل تعاون استان البرز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش تعاون در سال جاری در این استان گفت: در ارتقای کیفی و حمایت از توسعه و پایداری تعاونی ها با تهیه وتولید محتوای ترویجی و تبلیغی و اجرای رویدادها و طرحهای ترویجی و تشکیل بیش از 54 تعاونی مختلف روستایی و غیره و بیش از 17 هزار نفر ساعت آموزش توانمند سازی تعاونی ها اجرا شده است.
وی گفت: همچنین تشکیل 9 تعاونی محوری شامل نوع جدید، تامین نیاز، دانش بنیان و مشاغل خانگی در ایجاد بیش از 2200 فرصت شغلی اقدامات موثری در این بخش بوده است. در راستای رسیدن به فرمان اقتصاد مردم پایه با الگوسازی مشارکت مردمی و معرفی تعاونی های برتر با برپایی یک جشنواره استانی نیز اقداماتی صورت گرفته است.
وی در ادامه گفت : در خصوص نظارت و ارزیابی بخش تعاون و کیفی سازی تعاونی ها از طریق تقویت نظام نظارت و ارزیابی با اجرای بیش از 300 مورد نظارت های موردی توسط همکاران عزیزم در بخش تعاون در راستای شناسایی مشکلات تعاونی ها و پیش بینی راهکار های لازم اقدامات ارزشمندی انجام شده است که این امر با همت و همکاری اعضای محترم اتاق تعاون و کارشناسان تلاشگر این بخش صورت پذیرفته است.
دارایی افزود: در ادامه اقدامات مربوط به نظارت در بخش تعاونی با انجام 5 مورد حسابرسی تعاونی های مشکل دار و سایر اقدامات مربوط به صیانت از حقوق اعضای تعاونیها و همچنین با ساماندهی 24 تعاونی های مشکل دار و طرح مباحث آنان در کمیته مربوطه در سال جاری اقدام شده است.
وی گفت: امسال با لطف خدای متعال با رویکرد توجه به اقتصاد مردم پایه و تقویت تعاونی و تحقق 25 درصدی اقتصاد در بخش تعاون، با فعالیت تامین تسهیلات مورد نیاز به میزان 115 میلیارد تومان در جهت تثبیت و ایجاد اشتغال برای بهره برداری رسانیدن طرحهای در دست اجرا تعاونی ها و مشارکت اقتصادی در تامین مالی غیربانکی تعاونی ها واجرای طرحهای نوین تامین سرمایه برای 6 تعاونی فعال استانی و همچنین حل مشکلات مالی و اعتباری 18 تعاونی با استفاده از تسهیلات و منابع اعتباری اقدام شده است و این حمایت ها در سال آتی نیز تداوم خواهد داشت.
مدیرکل تعاون استان البرز خاطر نشان کرد: توسعه بازارهای داخلی و خارجی و برندسازی در بخش تعاون یکی از اهداف و ماموریت‌های جاری ما بوده است که با شرکت بیش از 6 تعاونی در نمایشگاه ها یا پاویون های داخلی وخارجی در سطح استانی و ملی در سال جاری گام های خوبی برداشته شد و امسال با تشکیل شرکت تعاونی توسعه مدیریت صادرات گامی موثر در راستای استفاده از ظرفیت بخش تعاون در صادرات استان برداشته شده است و بیش از 70 هزار دلار درآمد ناشی از صادرات تعاونی های استان تحقق یافته است.
انتهای پیام/
https://sedayesanatgar.ir/vdch.6nzt23nxkftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما