کد مطلب : ۵۷۳
plusresetminus
 نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز ، رونق بازار تولید و عرضه صنایع دستی  البرز را مستلزم حمایت و همراهی همه دستگاه های اجرایی و خدمات رسان عنوان کرد. 
رونق بازار صنایع دستی اجرای طرح های حمایتی را می طلبد 

یدالله مالمیر پیش از ظهر پنجشنبه درحاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی های صنایع دستی البرز و قزوین در کرج‌ در گفتگو با خبرنگاران توسعه و رونق صنایع دستی را بستر ساز بهبود فضای کسب و کار به ویژه در بحث توسعه مشاغل خانگی ذکر کرد. 
وی ضمن تشکر از همکاری مسوولان شهرداری کرج با کمیسیون گردشگری و صنایع دستي اتاق بازرگانی استان در برپایی این نمایشگاه ، ضرورت   استفاده بهینه‌ از ظرفیت های بالای استان در توسعه حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را مورد تاکید قرار داد. 
مالمیر گفت: گردشگران داخلی و خارجی که‌ برای تماشای مکان های تاریخی، فرهنگی و طبیعت بسیار زیبا و دلنشین البرز به این خطه سفر می کنند، علاقه زیادی برای خرید آثار هنری نشان می دهند ، اما اکثرا با مشکل عدم آشنایی با مکان های عرضه این محصولات مواجه هستند. 
وی ضرورت ایجاد غرفه هایی در اماکن اقامتی برای معرفی و جای گرفتن صنایع دستی در سبد خرید گردشگران را ضروری عنوان کرد. 
مالمیر گفت: باید برنامه ریزی ها به سمت و سویی  هدایت شود تا هنرمندان صنایع دستي با همراهی‌ و حمایت دولت بتوانند بدون دغدغه  در مکان های تاریخی و فرهنگی و سایر مناطق مورد بازدید گردشگران غرفه های ویژه عرضه صنایع دستی دایر کنند. 
وی ادامه داد: جمله "از کجا سوغاتی بخریم" یکی از پرسش های متداول اکثر گردشگران از پرسنل تورهای گردشگری است، لذا ضروری است با تهیه بروشور های مناسب راهنمای گردشگران برای خرید محصولات صنایع دستی باشیم. 
نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز گسترش واکسیناسیون و روند کاهشی شیوع ویروس کرونا را بستر ساز توسعه تدریجی گردشگری و حضور گردشگران خارجی در استان و کشور عنوان کرد. 
مالمیر گفت: ضروری است با برنامه های حمایتی از تولید کنندگان صنایع دستی ، این قشر را که به لحاظ شیوع کرونا برای تامین معیشت خانواده هایشان با کوهی از مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند یاری دهیم.  
وی از آمادگی کامل بخش خصوصی و فعالان دو حوزه صنایع دستی و گردشگری در جهت تقویت و توسعه این حوزه ها در استان خبر داد و به اداره کل میراث فرهنگی استان توصیه کرد برای تحقق این مهم وارد صحنه شود. 
مالمیر گفت: بخش خصوصی استان برای سرمایه گذاری های کلان در بحث گردشگری نیازمند حمایت اداره کل میراث فرهنگی استان و برخورداری از مشوق‌ های انگیزشی می باشند. 
وی تصريح کرد: در صورتی که وزارت میراث فرهنگی  تسهیلات لازم را جهت صدور مجوزها فراهم نماید، بخش خصوصی البرز با تمام توان برای سرمایه گذاری جهت تقویت و توسعه گردشگری وارد صحنه خواهد شد. 
نایب رئیس اتاق بازرگانی استان البرز از  سه جاده  "چالوس - کرج" ،  "برغان"  و "طالقان" به عنوان مهم‌ترین مناطق البرز برای تبدیل به مقصد گردشگران  نام برد. 
مالمیر گفت:  در صورت حمایت وزارت میراث فرهنگي با سرمایه گذاري بخش خصوصی در این محورهای دیدنی و جذاب ، بستر  برای توسعه گردشگری استان فراهم خواهد شد. 
وی ادامه داد: علی رغم توانایی جاده های اشاره شده  برای تبدیل به مقصد انبوه گردشگران، هم اکنون این جاده ها تنها مقصد برخی مسافران در روزهای تعطیل برای صرف غذا و حضور در واحدهای پذیرایی بین راهی است.
https://sedayesanatgar.ir/vdcicpaw2t1ay.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما