کد مطلب : ۵۸۲
plusresetminus
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی استان البرز خواستار تعیین و تکلیف نرخ ارز و تسهیل در بازگشت ارز صادراتی واحدهای تولیدی و صنعتی استان شد.
درخواست رئیس اتاق بازرگانی البرز برای تعیین و تکلیف مشکلات نرخ ارز و آزادسازی آن

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، پرهام رضایی روز پنج شنبه در هشتاد ویکمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز با گرامیداشت ۱۳ آبان روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام خمینی (ره) و روز دانش آموز با اشاره به رویدادهای اخیر در استان بیان کرد: یکی از این موارد مهم برگزاری نمایشگاه توانمندی های صنایع دستی و گردشگری البرز و قزوین در اواخر هفته گذشته بر طبق تفاهم نامه همکاری اتاق های بازرگانی دو استان، انجمن صنایع دستی قزوین و همکاری ادارات کل میراث فرهنگی بوده است.
وی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری در بازه زمانی ۵ تا ۷ آبان ماه در پارک ایران کوچک با مشارکت هنرمندان البرزی و قزوین گفت: در جریان برگزاری این نمایشگاه اتفاق خوب و مهم  این بود که از پتانسیل پارک ملی ایران کوچک استفاده شد و شاید بتوانیم‌ ظرفیتی را ایجاد کنیم که بصورت دائمی شاهد برگزاری نمایشگاه در چنین فضاهای شهری باشیم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، افزود: با توجه به اینکه در دو سال گذشته فعالان در حوزه‌های صنایع دستی و گردشگری با مشکلات و خسارت‌های زیادی مواجه شدند، با برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دستی استان‌های البرز و قزوین فرصتی دست داد تا بتوانیم با رونق دوباره کسب و کار آنها را با چرخه تولید و اقتصاد باز گردانیم.
وی با بیان اینکه یکی از وظائف مهم اتاق بازرگانی البرز حمایت از کسب و کارها و آماده سازی فضا برای فعالیت افراد فعال در این حوزه است، افزود: ما دنبال اجرای برنامه‌ها و راهکاری به منظور ایجاد فضای کار برای چنین کسب و کارهایی هستند.
رضایی در ادامه با اشاره به طرح مواردی از جمله حذف ارز 4200 تومانی در نشست اخیر فعالان اقتصادی با رئیس کل بانک مرکزی گفت: این موضوع از سوی بسیاری از فعالان حاضر در جلسه بدین دلیل مطرح شد که استفاده از ارز 4200 تومانی لطمه های زیادی به اقتصاد کشور وارد است، در کنار آن تحلیل هایی مطرح شده است که حذف این ارز  موجب صدماتی از جمله تورم در نرخ سبد کالای غذایی مردم است.
وی با اشاره به پیشنهاد فعالان اقتصادی به دولت در مورد تخصیص سوبسید ارز به انتهای خط و به مصرف کننده یا کارخانه‌ها تصریح کرد: در غیر صورت ارز 4200 تومانی جزو فساد زایی هیچ سودی نخواهد داشت.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز در مورد بحث یکسان سازی نرخ ارز گفت: اکنون تفاوت نرخ ارز در سامانه نیما و نرخ آزاد ارز حدود 4 هزار تومان است و این مسئله موجب بروز مشکلاتی برای صادرکنندگان و واردکنندگان است.
وی ادامه داد: صادرکنندگان در چرخه تولید و بسیاری از بخش ها باید با ارز 4200 تومانی اقدامات مربوطه را انجام دهند، اما بعد از انجام صادرات و به هنگام بازگشت ارز به آنها گفته می‌شود که باید در سامانه نیما ارز 24 هزار تومانی دریافت کنند و این مسئله بصورت کارشناسی بررسی شود، در این مورد طی نشست با دکتر صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی پیشنهاداتی از سوی اتاق بازرگانی مطرح شد.
رضایی در ادامه از استاندار البرز به عنوان عالی ترین مقام استان درخواست کرد که در موضوع یکسان سازی نرخ ارز نظر خود را اعلام کرده و مشورت های لازم با اتاق بازرگانی البرز هم در این مورد صورت گیرد، چون البرز استانی صنعتی است و با توجه به اهمیت گسترش کار بر روی کالاهای صادرات محور باید در مورد نرخ ارز اقدامات سازنده صورت گیرد.
https://sedayesanatgar.ir/vdcicraw2t1av.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما