کد مطلب : ۶۵۹
plusresetminus
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران با بیان اینکه کیوی محصولی ارگانیک است و نیاز به سم ندارد، گفت: کیوی‌های صادراتی ایران به هندوستان سمی نبود.
کیوی‌های صادراتی کشورمان به هندوستان به هیچ عنوان سمی نبوده است
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، محسن امینی در دوازدهمین نشست کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی البرز که با معرفی اعضای جدید این کمیسیون همراه بود، اظهار کرد: از حدود دو ماه قبل و با اعتماد فعالان بخش خصوصی، کرسی ریاست کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق ایران از آن البرز شد و این رخداد یک پتانسیل بسیار خوب برای استان البرز است که ظرفیت های خاص و ویژه در بخش کشاورزی دارد.

وی با اشاره به فعالیت های مهمی که با جدیت در کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران دنبال می شود، افزود: در قالب شکل‌گیری تیم قوی و منسجم، برنامه ای مدون بر اساس اولویت های خاص تنظیم شده است، از جمله اقدامات انجام شده در این راستا اخذ دبیری میزهای تخصصی صنایع کشاورزی، دام و طیور و آبزیان از سازمان توسعه تجارت است، از سال بعد جلسات این میزها مشترکا توسط این سازمان و کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران برگزار خواهد شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز گفت: حضور در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و ستاد تسهیل کشور از جمله دیگر اقدامات انجام شده توسط کمیسیون کشاورزی اتاق ایران در سال های اخیر بوده است و به عنوان بازوی مشورتی ایده ها و طرح های موردنظر خود را ارائه می دهیم.

وی در ادامه عنوان کرد: قرار است گزارشی تخصصی در خصوص علل بازگشت محصولات صادراتی کشاورزی به کشور، توسط کمیسیون کشاورزی اتاق ایران، تهیه و در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شود.

امینی با اشاره به برگزاری میز تخصصی کیوی با حضور رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در هندوستان و فعالین این حوزه به منظور بررسی مشکلات مربوط به صادرات این محصول و ارائه راهکارهای ارتقاء کمی و کیفی محصولات صادراتی به کشورهای هدف گفت: دغدغه همه خانواده ها در اختیار داشتن محصولات سالم و بدون افزودنی است، اما باید گفت که کیوی محصولی ارگانیک است و نیاز به سم ندارد، بنابراین کیوی های صادراتی کشورمان به هندوستان به هیچ عنوان سمی نبوده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، صنایع تبدیلی و محیط زیست اتاق بازرگانی البرز ادامه داد: وقتی آفت های ریزی همانند آفت های توت بر روی کیوی های صادراتی ایران به هندوستان مشاهده شد، همین امر موجب شد که سازمان مبارزه با آفات گیاهی هندوستان به محصولات صادراتی کشورمان ایراداتی وارد کند و در نتیجه این محموله ها به کشورمان بازگشت داده شد.

وی با تاکید بر اهمیت فعالیت شرکت ها و هلدینگ های بزرگ در حوزه صادرات برای کنترل بیشتر این محصولات گفت: از دو ماه قبل در بحث صادرات با ایجاد کنسرسیوم صنایع غذایی و کشاورزی، شاهد این رخداد خواهیم بود که محصولات کشاورزی و غذایی ایران بر اساس توانایی دانش تولید و صادرات به خوبی کنترل، عرضه و صادر شوند.

امینی گفت: این کنسرسیوم با حضور شرکت های مادرتخصصی می تواند فعالیت تعدادی از شرکت های خرد و متوسط فعال در حوزه صادرات را ساماندهی و نظام مند کند تا با مشکلاتی مانند بازگشت محصولات صادراتی کشاورزی از جمله کیوی و سیب زمینی مواجه نشویم و محصولات با کیفیت به نام ایران به خارج صادر شود.

وی با اشاره به فعالیت کمیسیون کشاورزی اتاق ایران در برگزاری میز تخصصی خشکبار به منظور یافتن راه حل برای بازیابی جایگاه ایران در این حوزه در سطوح بین المللی افزود: به دلیل بازگشت ارز و شرایط تحریمی برخی جایگاه ها مانند مقام اول صادرات پسته به اروپا را از دست داده ایم و بنابراین باید در قالب تصمیمات تخصصی و پرداخت تسهیلات به تجار و بازرگانان برای بهبود این شرایط برنامه ریزی شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق ایران در بخش دیگری با اشاره به اینکه برای اولين بار سند راهبردی کمیسیون کشاورزی اتاق ایران تهیه شده است، افزود: در این قالب فعالیت ها، حرکت ها و ریل گذاری این کمیسیون تعریف شده است.

وی عنوان کرد: وقتی بحران هایی مانند شیوع کرونا در سطح جهان بروز پیدا می کند، بیش از همه چیز موجبات تهدید امنیت غذایی جوامع مختلف فراهم می شود و بدین منظور هاب کشاورزی و غذا در نقاط مختلف جهان راه اندازی می شود.

امینی ادامه داد: در فاز نخست ۵ تا ۱۰ هاب کشاورزی و غذا در سراسر جهان ایجاد خواهد شد که در صورت موافقت اتاق بازرگانی بین المللی (ICC)، ایران نیز یکی از هاب ها خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون کشاورزی اتاق ایران با سازمان انرژی اتمی به منظور دفع آفات مواد غذایی و محصولات کشاورزی و نیز افزایش ماندگاری آنها گفت: این اقدامات از جمله در سامانه گامای تهران و بناب در حال انجام است و به زودی نمونه هایی از تولیدات مختلف کشاورزی برای افزایش ماندگاری کیفیت محصولات کشاورزی به ویژه غلات و حبوبات در اختیار سامانه پرتودهی الکترون قزوین قرار خواهد گرفت.
https://sedayesanatgar.ir/vdcd2n096yt0k.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما