کد مطلب : ۶۶۲
plusresetminus
خزانه دار و عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه فضا برای افزایش کالای با کیفیت با رویکرد حمایتی باید فراهم شود، گفت: عدم بروزرسانی تکنولوژی خط تولید سبب افزایش بهای کالای صادراتی است.
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران: عدم بروزرسانی تکنولوژی خط تولید سبب افزایش بهای کالای صادراتی است
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، غلامحسین جمیلی در هشتاد و سومین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز که با حضور استاندار البرز، رئیس کل دادگستری ، مدیران اجرایی و جمعی از فعالان بخش خصوصی البرز برگزار شد، گفت: یکی از وظائف اتاق بازرگانی ایران ارزیابی عملکرد اتاق‌های سراسر کشور از لحاظ معیارهای مختلف مانند اجرا، اقدام، همفکری، مشارکت و تقسیم کارفراگیر و دنبال کردن ماموریت‌های واگذار شده است، در این بین برگزاری نشست های شورای گفتگوی استانی نقش مهمی در ارزیابی‌ها دارد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان‌ها و پیگیری آن در ابعاد استانی و ملی افزود: بر اساس گزارش‌های اتاق ایران متاسفانه رتبه استان البرز بر اساس ارزیابی شوراهای گفتگوی استانی نزول پیدا کرده است و یکی از شاخص‌ها که موجب پایین آمدن رتبه البرز شده است، عدم برگزاری مستمر جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی البرز در ماه های اخير بوده است.

خزانه دار و عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه خوشبختانه استاندار البرز اکنون رویکرد مهم و جدی نسبت به برگزاری مداوم و سر برنامه نشست‌های شورای گفتگوی استان دارد، گفت: شورای گفتگو محلی برای صحبت‌های رو در رو است و استقبال مسئولان استان البرز از برگزاری این جلسات نقش مهمی در حل مسائل اقتصادی استان دارد، با توجه مدیران مربوطه استان البرز خیلی زود می تواند به جایگاه قبلی خود در جدول ارزیابی های شورای گفتگو بازگردد.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: یکی از وظائف ذاتی اتاق های بازرگانی حفظ حیات واحدهای اقتصادی است، به همین دلیل به طور مرتب باید عوامل موثر و نتایج حاصل از تصمیمات خرد و کلان وقوانین و مقرراتی که در دولت و مجلس تعیین می شود، توسط اتاق‌های بازرگانی پایش شود و آثار آن را برای پیشگیری از آسیب‌ها و نتایج مخرب تر در آینده به اطلاع مسئولین و تصمیم گیرندگان برسانند.

وی ادامه داد: طبیعتاً به لحاظ اینکه در کشورمان بسیاری از مزیت های حوزه تولید به ویژه بهای مناسب دستمزد نیروی انسانی، پایین بودن سطح انرژی و خیلی از مزیت‌ها مانند حمل و نقل، بیمه و یا بازارهای سنتی در حال از بین رفتن است، اضافه کردن هزینه های جدید برای تولید همان اندک نفس باقیمانده بری ادامه حیات این بخش را خواهد گرفت.

جمیلی گفت: نیاز است که اتاق های سراسر کشور در یک اقدام هماهنگ پایش مرتبی از وضعیت تصمیمات مختلف از جمله افزایش بهای گاز مصرفی صنایع را جمع آوری کرده و در جلسات مختلف در این مورد بحث و گفتگو شود.

وی بیان کرد: باید موضوعات فراگیر در کشور طی جلساتی با حضور مسئولان کشوری از جمله معاون اول رئیس جمهور که به طور جدی دنبال کننده مباحث اقتصادی کشور است، پیگیری شود.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران توضیح داد: مجموعه ای از عوامل موثر از جمله قیمت وکیفیت در حوزه صادرات می تواند مزیت های مورد نظر برای ارسال کالاها را فراهم کند، امروز متاسفانه با عدم بروزرسانی تکنولوژی در خط تولید مواجه هستیم که موجب افزایش بهای تمام شده کالا است.

وی اشاره کرد: تفاوت مصرف انرژی و تغییر قیمت آن موجب شده است که فرصت تولید کالا با قیمت مناسب و عرضه آن در بازارهای خارجی را از دست بدهیم.

جمیلی با اشاره به محدودیت هاي ناشی از انتقال ارز و قوانین سختگیرانه کنونی دولت برای بازار ارز نسبت به گذشته بیان کرد: آن بخشی از ارزی که دولت برای تامین اقلام ضروری خود از جمله حوزه سلامت و معیشت مردم نیاز دارد، می تواند از درآمدهای حاصل از فعالیت پتروشیمی‌ها تامین شود.

وی با بیان اینکه باید به واحدهای تولیدی و صنعتی بخش خصوصی اجازه داده شود که مستقیما در بازار ارزی جداگانه از انتظارات ارزی دولت کار کرده و مبادلات ارزی خود را پیش ببرند، گفت: دولت فقط نظارت کند که این چرخه چطور کار می کند.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: رئیس جمهور ترکیه برای چهارمین سال متوالی قانونی را تمدید کرده است که بر اساس آن هر تاجر از این کشور برای مراودات اقتصادی با ایران و عراق نیاز به ارائه اسناد پولی و بانکی ندارد، این بدان معنا است که‌ کشور ترکیه پذیرفته است که ایران و عراق قادر نیستند که در یک نظام شفاف بانکی مبادلات خود را انجام دهند‌.

وی با تاکید بر ضرورت ارائه راهکاری برای از دست ندادن بازار کشورهای همسایه از جمله عراق افزود: در این رابطه یک بحران اخیر قضیه سیب های درختی صادراتی ایران به پاکستان بوده است، در این رابطه مقصد محموله های صادراتی ایران کشور پاکستان بود ، اما چون با این کشور تعرفه تجاری محصولات کشاورزی نداریم ،سیب درختی صادراتی ایران هر ساله به افغانستان ارسال می شد و از آنجا به پاکستان می رسید، اما امسال به دلیل مشکلات و دیگری های کشور افغانستان ما هم عملا فرصت صادرات سیب به پاکستان را از دادیم.
https://sedayesanatgar.ir/vdchtin-d23n-.ft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما