کد مطلب : ۶۸۲
plusresetminus
رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: راه اندازی مراکز تجاری ایران در کشورهای مختلف بهترین پل ارتباطی برای گسترش روابط تجاری با بازارهای خارجی در دنیا است.
راه اندازی مراکز تجاری ایران در کشورهای مختلف پل ارتباطی مطمئن برای اتصال به بازار جهانی است
به گزارش صدای صنعتگر، پرهام رضایی شامگاه سه شنبه در نشست هم‌اندیشی تشریح همایش فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در کشور امارات متحده عربی که شامگاه سه شنبه با حضور عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و جمعی از فعالان اقتصادی البرز در محل اتاق بازرگانی استان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به برگزاری نمایشگاه 2020 اکسپوی دوبی، افراد زیادی متقاضی شده اند که به امارات سفر کرده و بازدیدی از این نمایشگاه داشته باشند.
وی در ادامه با مهم برشمردن صنعتی بودن استان البرز گفت: با توجه به فعالیت بیش از 3500 واحد صنعتی و بالا بودن صادرات برخی کالاها و اقلام صادراتی استان، شرکت های البرزی مراودات تجاری زیادی با کشورهای همسایه از جمله امارات دارند و در محاسبه عدد صادرات و واردات استان رقم بالایی از این مراودات به مبادلات تجاری با آن کشور اختصاص دارد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز گفت: این استان در حوزه صادرات محصولات کشاورزی، صنایع غذایی و دیگر موارد حضور پر رنگی دارد.
وی با بیان اینکه در یکسال و نیم گذشته اعزام هیات های تجاری یا میزبانی از آنها به دلیل درگیری جامعه با ویروس کرونا کاهش داشته است، عنوان کرد: اکنون فرصتی برای اعزام هیات تجاری ایرانی به امارات فراهم شده است تا در کنار بازدید از نمایشگاه اکسپوی دوبی دیداری با فعالان اقتصادی ایرانی داشته باشند که مقیم امارات هستند و در آن کشور کار می کنند.
رضایی با اشاره به فعالیت مرکز تجاری ایران در کشور امارات متحده عربی گفت: در نشست امروز اتاق بازرگانی البرز برنامه ها و اهداف مرکز مربوطه برای شرکت ها و فعالان اقتصادی استان که در حوزه تولید و صادرات تجارت قابل توجهی با کشور امارات دارند، تشریح می شود.
وی در بخش دیگری گفت: در البرز تعداد شرکت های بازرگانی به نسبت شرکت های تولیدی و صنعتی کمتر است و البته بخش مهمی از بازار هدف این شرکت ها از آن امارات متحده عربی است، از طرفی در ماه های اخیر رویکرد کشور امارات نیز نسبت به فعالان اقتصادی ایرانی در زمینه ثبت شرکت و افتتاح حساب بانکی تغییرات مثبتی داشته و این امر موجب شده است که بسیاری از تولیدکنندگان ایرانی برای بسط روابط تجاری خارجی خود در کشور امارات شرکتی را ثبت کنند.
رئیس اتاق بازرگانی البرز با مهم بر شمردن بحث حمایت از شرکت های تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط افزود: راه‌اندازی مرکز تجاری ایران در امارات فرصت خوبی برای معرفی این شرکت ها به بازار امارات و دیگر کشورهای منطقه خاورمیانه است.
وی با مثبت ارزیابی کردن نگاه دولت سیزدهم در انتخاب و انتصاب رئیس کنونی سازمان توسعه تجارت از میان فعالان بدنه بخش خصوصی گفت: چندین سال است که در اتاق بازرگانی این مسئله را بارها خطاب به مسئولان دولتی فریاد زده ایم که مجالی دهید تا در حوزه تجارت خارجی موضوع راه اندازی دفاتر تجاری خارجی توسط بخش خصوصی در کشورهای مختلف ایجاد شود؛ خوشبختانه ریاست سازمان توسعه تجارت نگاه خوبی به توسعه تجارت خارجی و حوزه صادرت دارد و اکنون در این بخش ها موضوعاتی مانند بحث لجستیک، حمل و نقل و بازاریابی در قالب فعالیت یک مسئول برآمده از بخش خصوصی با جدیت بیشتری دنبال می شود.
رضایی تاکید کرد: برای گسترش هر چه بیشتر روابط اقتصادی در سراسر دنیا، استفاده از ظرفیت اتاق های بازرگانی که پارلمان بخش خصوصی هستند و یا راه اندازی مراکز تجاری ایران در کشورهای مختلف بهترین پل ارتباطی برای گسترش روابط تجاری با بازارهای خارجی در دنیا است.
وی در ادامه گفت: خوشبختانه صدور مجوز راه اندازی 6 دفتر مرکز تجاری ایران در کشورهای مختلف توسط سازمان توسعه تجارت ایران نشان از آن دارد که هدف گذاری برای توسعه روابط تجاری ایران با کشورهای منطقه خارمیانه، همچنین کشورهایی مانند چین و هند و افزایش تراز تجاری مراودات با این کشورها مطرح است.
رئیس اتاق بازرگانی البرز عنوان کرد: در سالیان اخیر واحدهای تولیدی ایرانی با مشکلات بسیاری مواجه شده اند که بخش مهمی از آن متاسفانه به تحریم های داخلی باز می گردد اما فشار تحریم های خارجی نتوانسته است شرکت ها و تولیدکنندگان ایرانی را متوقف کند.
https://sedayesanatgar.ir/vdcjf8emzuqeo.sfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما