کد مطلب : ۷۴۰
plusresetminus
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام از آمادگی این منطقه برای توسعه همکاری های مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.
اعلام آمادگی منطقه ویژه اقتصادی پیام برای  توسعه همکاری های مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی 

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی وفرودگاه بین المللی پیام، اکبر قنبرپور در نشستی با وحید ضرغامی قائم‌مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی به منظور توسعه همکاری‌های اقتصادی با اشاره به توانمندی و ظرفیت های این منطقه گفت: تامین نیروی کار متخصص ماهر، توسعه زیرساخت‌ها، همکاری در حوزه گمرکات، فناوری و تبدیل شدن به قطب تولید موبایل از جمله فعالیت هایی است که در قالب یک برنامه مشترک با همکاری دانشگاه آزاد هر چه بیشتر قابلیت اجرایی شدن خواهند داشت.
وی اضافه کرد: همچنین فعالیت در زمینه های دیگری از جمله تجهیزات هوایی، تأمین امنیت مواد غذایی و محصولات کشاورزی، جذب نخبگان علمی و دانشجویان خارجی با ایجاد پردیس‌های فناوری برای فعالیت در شرکت‌های دانش‌بنیان و اشتغال آفرین از دیگربرنامه هایی است که به صورت مشترک بین این 2 دستگاه می توانند اجرا شوند.
قنبرپور جذب کارآموز از دانشگاه آزاد اسلامی و تربیت نیروی انسانی مهارت محور برای حوزه آی.تی و آی.سی.تی را از دیگر برنامه های قابل اجرا مشترک بین منطقه و دانشگاه آزاد عنوان کرد و گفت: با توجه به استقرار شرکت های حوزه آی.تی و آی.سی.تی در پیام از ظرفیت دانشگاه آزاد می توان برای جذب کارآموز و نیروی انسانی ماهر برای این شرکت ها اقدام کرد.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در ادامه به وجود آزمایشگاه تخصصی در پیام اشاره کرد و اظهار داشت:  از سوی دیگر با توجه به فعالیت پیام در حوزه فناوری های نوین و ظرفیت دانشگاه آزاد می‌توان هر چه بیشتر نسبت به تجهیز این آزمایشگاه ها در منطقه با هدف توسعه صادرات و واردات بهره گرفت.
وی ایجاد مرکز نوآوری کارآفرینی با همکاری دانشگاه آزاد را از دیگر برنامه های مشترک عنوان کرد و گفت:  طرح های خلاقانه در تمام حوزه ها از جمله فضای سبز با توجه به اینکه در طرح جامع حدود ۵۰۰ هکتار فضای سبز قرار است که در پیام اجرایی شود از دیگر برنامه هایی است که دانشگاه آزاد می تواند پیام را در اجرایی کردن هر چه بهتر آنها کمک نماید.
در ادامه این نشست وحید ضرغامی قائم‌مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی درباره تعاملات و همکاری‌های مشترک با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی، دانش‌بینان و فناور و وجود تجهیزات و امکانات به روز، زیرساخت‌های مناسب، پارک‌های علم و فناوری، شبکه‌های آزمایشگاهی و سراهای فناوری، درباره پژوهش‌ها و پروژه‌های انجام شده و در حال اجرای دانشگاه مطالبی را بیان کرد.
در پایان مقرر شد کمیته‌های تخصصی مشترک در زمینه‌های مورد بحث تشکیل و نسبت به تنظیم سند اجرایی درباره تفاهمات دوجانبه تشکیل شود..
https://sedayesanatgar.ir/vdceb78fijh8e.9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما