کد مطلب : ۷۴۲
plusresetminus
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در سخنان پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه کرج با اشاره به اهمیت پاسداشت مقام کار و کارگر به عنوان محور توسعه پایدار گفت:حمایت از کارگران از برنامه‌های دولت سیزدهم است.
حمایت از کارگران از برنامه‌های دولت سیزدهم است/ رفع دغدعه معیشتی کارگران در دستورکار است
به گزارش صدای صنعتگر، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در سخنان پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه کرج با اشاره به اهمیت پاسداشت مقام کار و کارگر به عنوان محور توسعه پایدار گفت: تقارن هفته کار و کارگر با ماه پر خیر و برکت رمضان و میهمانی خدا، بهانه‌ای است برای پاسداشت تلاش‌ها و زحمات کارگران و عزیزانی که در راه ساختن ایرانی آباد و آزاد سر از پا نمی شناسند و همواره بی ادعا برای اعتلای کشور عزیز و اسلامی مان و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی از جان و مال خود دریغ نکرده و نخواهند کرد.

عبدالله دارایی در ادامه افزود : استقلال و آزادگی یک کشور به اتکای ملت خود و آزادگی و توان و تلاش آن ملت وابسته است. قطعا کارگران در پیشانی این اندیشه نقش آفرین هستند و خواهند بود. اهمیت توجه به امر تولید، اشتغال، کارآفرینی ، خودباوری، تعاون، کار ، کارگری مکررا در کلام حضرت امام (ره) و رهبری معزز و فرزانه انقلاب اسلامی بیان شده است که شاهد آن وجود مولفه تولید در نامگذاری سالهای اخیر از سوی معظم له است که نشانگر تاکید ایشان بر حساس‌ترین و سرنوشت‌ سازترین مسائل کشور یعنی اقتصاد، اشتغال و نقشه راهی برای توسعه و خودباوری در کشور است.

وی خاطر نشان شد: امروز در شرایطی قرار داریم که فضای اشتغال کشور بویژه استان البرز به دلیل قرارگرفتن شهرک های صنعتی فعال در پیرامون استان و صدها واحد تولیدی، ظرفیت هایی را ایجاد می کند که با تامین مسکن کارگران عزیز و امکانات لجستیکی، ترابری و حمل و نقل عمومی می تواند پاسخگوی  کارجویان مورد نیاز استان البرز باشد و در کنار آن فضای تعاونی ها و کارگاه های کوچک اشتغال تعاونی هم ظرفیت دیگری است که با حمایت از تعاونی ها رفاه اجتماعی را به دنبال آورد. 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره سیاست های دولت مردمی آیت الله رئیسی و مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حمایت از زحمتکشان عرصه کار و تولید، رفع مشکلات معیشتی کارگران، ایجاد رفاه ، تحقق مطالبات به حق جامعه کار و تولید و رفع فقر مطلق و بهبود فضای کسب و کار در کشور افزود:  کارگران، کارآفرینان و کارفرمایان در حوزه اقتصادی می توانند نقش آفرینی ویژه‌ای در راستای رسیدن به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب صادر شده از سوی مقام معظم رهبری داشته باشند.

وی تاکید کرد: امروزه کارگران کشور افرادی تحصیل کرده، آگاه، توانمند و دارای درجات و رتبه های علمی و فناورانه ای هستند که گواه آن ایجاد نوآوری ها و خلاقیت های جدید در عرصه تولید است که هر ساله در «جشنواره امتنان» از نخبگان کار و تولید ملی و استانی در هفته کارگر در سراسر کشور معرفی و تقدیر می شوند.

عبدالله دارایی افزود: تحقق شعار زیبا و امیدبخش «ما می توانیم» از طریق تلاش ها و کوشش شبانه روزی کارگران و کارفرمایان و کارآفرینان صورت می پذیرد، آنان که رونق تولید با رویکرد فناورانه و دانش بنیان با هدف اشتغال پایدار در کشور را سرلوحه کار و عمل خود قرار داده و مقدمات رسیدن میهن عزیز اسلامی مان را به خودکفایی و قطع وابستگی فراهم می آورند.

رییس شورای هماهنگی دستگاه های اجرایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان البرز در ادامه گفت : به مناسبت هفته کارگر برنامه هایی چون آیین تجدید میثاق با آرمان های امام و رهبری ، غبار روبی مزار شهدا و شهدای کارگری ، دیدار با خانواده معظم شهدای کارگری و دیدار مسولین و مقامات شهری و استانی در محیط های کارگری با کارگران و تولیدکنندگان استانی و همچنین برگزاری جشنواره امتنان کارگری در استان البرز در این هفته صورت می پذیرد.

گفتنی است از پنجم لغایت یازدهم اردیبهشت ماه به عنوان هفته کارگر تعیین شده است که عناوین روزهای این هفته به ترتیب روز کار ، تجدید میثاق با آرمانهای امام ، رهبری و شهدا ، روز کارگر ، کارفرما ، گام دوم انقلاب و فرهنگ کار ، روز کارگر ، تولید ، دانش بنیان ، اشتغال آفرینی، روز کارگر ، سلامت و تحکیم بنیان خانواده ، روز کارگر ، تشکل ها ، بسیج و همبستگی ، روز کارگر ، مهارت آموزی ، تامین اجتماعی و تکریم بازنشستگان و نهایتا یازدهم اردیبهشت نیز روز جهانی کارگر ، تمدن نوین اسلامی و آینده کار نامگذاری شده است.
https://sedayesanatgar.ir/vdcgrx9u4ak9t.pra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما