کد مطلب : ۷۹
plusresetminus
صدای صنعتگر- معاون اشتغال وزارت کار مدعی پرداخت ۱۸۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا شد.
وزارت کار مدعی پرداخت ۱۸۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کسب‌وکار آسیب دیده از کرونا شد
به گزارش صدای صنعتگر، به دنبال شیوع ویروس کرونا فعالیت بسیاری از صنوف و کسب و کارها به‌ویژه مشاغل خدماتی مختل و دچار مشکل شد و بر این اساس دولت با هدف حفظ اشتغال موجود در بنگاه‌ها و حمایت از کارگران، پرداخت تسهیلات حمایتی با نرخ سود ترجیحی 12درصد را مصوب کرد تا در اختیار بنگاه‌های خدماتی و تولیدی آسیب دیده از کرونا قرار گیرد. پرداخت تسهیلات حمایتی به شاغلان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و فعالان اقتصادی 14رسته منتخب از سیزدهم خرداد ماه آغاز شده و مشمولان برای گرفتن وام به بانک‌ها معرفی شده‌اند.
نرخ سود تسهیلات 12درصد و دوره بازپرداخت تسهیلات، با احتساب دوره تنفس از اول آبان ماه و به مدت دو سال است. وثایق و تضامینی که برای دریافت تسهیلات از سوی بانک‌ها دریافت می‌شود، متفاوت و با ارائه سفته و معرفی ضامن خواهد بود. سقف مبلغ سفته نیز 1.5 برابر اصل سود تسهیلات است.
برابر اعلام وزارت کار، تسهیلات تا سقف 16میلیون تومان، نیازمند سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک و تسهیلات 16میلیون تا 48میلیون تومانی نیازمند سفته متقاضی یا چک به همراه یک ضامن است. تسهیلات 48 تا 160 میلیون تومانی، به سفته متقاضی یا چک با دو ضامن نیاز دارد. برای وام 160تا 200میلیون تومانی ارائه سفته متقاضی یا چک به همراه سه ضامن لازم است و برای درخواست تسهیلات بالاتر از 200 میلیون تومان هم ارائه تضمین صادره از سوی صندوق‌های ضمانت یا به تشخیص بانک ارائه وثیقه‌های متعارف موردنیاز است.
*جزئیات پرداخت تسهیلات کرونا
عیسی منصوری, معاون اشتغال وزارت کار با اشاره به اینکه 14 هزار میلیارد تومان در مرحله نخست به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا پرداخت شد گفت: این 14 هزار میلیارد تومان تسهیلات، در 14 رسته و حدود 858 زیر رسته تعریف شده است.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: علاوه بر این میزان در مرحله دوم نیز بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا به بخش گردشگری حدود 2 هزار میلیارد تومان، 1700 میلیارد تومان به بخش فرهنگ و هنر و 800 میلیارد تومان به بخش ورزش اختصاص یافته است.
منصوری گفت: پرداخت تسهیلات به بخش های آسیب دیده به تدریج ادامه پیدا می کند و تلاش شده تا فرصت تنفس (بازپرداخت) در مرحله دوم بیشتر باشد به گونه ای که تا بهار آینده متقاضیان فرصت داشته باشند.
وی گفت: با شیوع بیماری ویروسی کرونا از اواخر سال گذشته دولت به منظور حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده تسهیلاتی را در اختیار آنان قرار داد.
 معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون عنوان کرد: در حوزه تسهیلات روستایی و عشایری تا قبل از مرحله پنجم 13هزار میلیارد تومان تسهیلات در حدود 2 سال و نیم پرداخت شده و امید است این کار همچنان ادامه داشته باشد.
 
https://sedayesanatgar.ir/vdcbp.bzrrhb9uui.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما