کد مطلب : ۸۴۲
plusresetminus
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست البرز گفت: بیماری که در حال حاضر باعث تلفات کل بزهای وحشی در منطقه حفاظت شده طالقان می شود ، است.
تکذیب شیوع بیماری اکتیما در حیات وحش طالقان/طاعون نشخوارکنندگان کوچک عامل مرگ و میر  بز و کل وحشی است
به گزارش صدای صنعتگر،مجید درگی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست البرز گفت: عکس هایی در فضای مجازی منتشر می شود با عنوان شیوع بیماری اکتیما در منطقه حفاظت شده طالقان که این موضوع کذب است.

درگی افزود: با بررسی کارشناسان اداره محیط زیست و متخصصان دامپزشکی استان در پایش های اخیر هیچ گونه بیماری با مشخصات اکتیما یافت نشده است 
درگی با اشاره به نوع بیماری که در حال حاضر در منطقه حفاظت شده طالقان شیوع پیدا کرده است گفت: بیماری PPRیا طاعون نشخوارکنندگان کوچک بیماری قابل سرایت از دام اهلی به حیوانات وحشی است و در مکان‌هایی مشاهده می‌شود که دام اهلی دارای چراگاه مشترک با حیات وحشی هستند یا از آبشخورهای مشترک استفاده می‌کنند.

وی افزود: این بیماری با شروع ناگهانی تب، ریزش ترشحات از چشم و بینی، زخم دهان،تنگی نفس، اسهال بدبو و سرفه بروز می‌کند و دام مبتلا به شدت لاغر شده و تلف می‌شود. 

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست البرز گفت: ترشحات چشم، بینی، آب دهان و مدفوع حاوی مقادیر زیادی از ویروس این بیماری است و با انتشار در چراگاه باعث انتقال به سایر حیوانات می شود .
https://sedayesanatgar.ir/vdchtin6d23nk.ft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما