کد مطلب : ۹۲۴
plusresetminus
مدیر عامل تیپیکو گفت: ۴۰ درصد از نیاز سرم کشور در این مجموعه بزرگ دارویی تولید می شود.
۴۰ درصد از نیاز سرم کشور در تیپیکو تولید می‌شود / تولید داروها با فناوری های نوین در دستور کار تیپیکو

 به گزارش صدای صنعتگر، دکتر منصور نکویی نیا در آئین افتتاح خط جدید فرآوردهای تزریقی حجیم (سرم) که با حضوردکتر سید مرتضی خاتمی نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس، دکتر بامری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، دکتر شمالی مدیر کل سازمان غذا و دارو و مهندس ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در شرکت کارخانجات داروپخش برگزار شد، از تولید بیش از 40 درصدی نیاز سرم کشور در دو شرکت گروه دارویی تامین خبر داد.

 وی افزود: متاسفانه بعد از شیوع کرونا شاهد کمبود سرم در کشور بودیم که به همت و پشتکار جمعی از متخصصین شرکت کارخانجات داروپخش به صورت جهادی و در کوتاه ترین زمان ممکن خط سرم این شرکت راه اندازی شد.
مدیرعامل تیپیکو با اشاره به نیاز کشور به تولید سرم گفت: هم اکنون خط سرم کارخانجات داروپخش ماهانه 3 میلیون واحد تولید دارد که با افتتاح این خط و بهره برداری کامل ازآن بتدیج و تا سال آینده، 3 میلیون واحد دیگر هم به ظرفیت تولید اضافه خواهد شد.
مدیرعامل تیپیکو افزود: دو شرکت کارخانجات داروپخش و داروسازی شهید قاضی تبریز با تمام ظرفیت در حال تولید سرم هستند. با افتتاح خط جدید و افزایش ظرفیت تولید، بیش از ۴۰ درصد از نیاز سرم کشور را تامین می کنیم.
دکتر نکویی نیا در پایان گفت: ما بایستی به سمت تولید داروها با فناوری های نوین روز حرکت کنیم تا شاهد ثمرات این خدمت باشیم.
انتهای پیام/
https://sedayesanatgar.ir/vdcic5a32t1ar.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما