کد مطلب : ۱۱۳۶
plusresetminus
رئیس پلیس فتا استان از دستگیری یک باند فیشینگ که با سرقت اطلاعات شخصی و بانکی شهروندان اقدام به برداشت اینترنتی از حساب بانکی شهروندان می کردند، خبر داد.
فيشينگ کاران حرفه اي کرج در تور پلیس فتا/
 به گزارش صدای صنعتگر، سرهنگ رسول جلیلیان در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: در پی ارجاع یک پرونده کلاهبرداری اینترنتی به پليس فتا در خصوص برداشت اينترنتي غيرمجاز از حساب بانکی شاکی پرونده، بررسی موضوع به صورت ويژه در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرائم سايبري قرار گرفت .
وی افزود: در بررسي هاي اوليه مشخص شد، متهم يا متهمان احتمالي با شگرد ارسال پيامي در پيام رسان روبيکا تحت عنوان سهام عدالت ، کاربر را به صفحه فيشينگ هدايت و پس از اخذ اطلاعات بانكي، برداشت هاي متعددي از حساب شاکی پرونده داشته اند.
سرهنگ جلیلیان اضافه کرد: در ادامه با انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتي صورت گرفته، 2 متهم در این خصوص شناسايي و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در محمدشهر کرج دستگیر شدند.
این مقام انتظامی با اشاره به کشف تعدادی تجهیزات الکترونیکی مربوط به انجام کلاهبرداری، گفت: تاکنون 250 نفر از مالباختگان این پرونده شناسایی شده و همچنان تحقیقات برای کشف کلاهبرداری های احتمالی ادامه دارد.
سرهنگ جلیلیان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کلاهبرداری این پرونده را 10 میلیارد ریال برآورد کرده اند، گفت: کابران اینترنتی توجه داشته باشند که کلاهبرداران با ارائه پیشنهاد های وسوسه انگیز آن ها را به دام انداخته و اطلاعات بانکی آن ها را به سرقت می برند.
انتهای پیام/
https://sedayesanatgar.ir/vdcc.1qsa2bqsela82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین اخبار