کد مطلب : ۱۰۴۴
plusresetminus
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در دیدار با جمعی از اعضای شورای کانون های حمایتی از سرپرست های خانواده های محروم البرزی از طراحی برنامه های جدید حوزه اشتغال در سال جدید خبر داد.
برنامه جدی در اشتغال سرپرست خانواده ها در سال جدید در دستور کار است

 به گزارش صدای صنعتگر، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در دیدار سی تن از اعضای شورای کانون های حمایتی از سرپرست های خانواده های محروم البرزی از طراحی و اجرای اشتغال سرپرستان خانوار به ویژه در بحث مشاغل خانگی و آموزش های مهارتی خبر داد.

عبدالله دارایی در ادامه گفت: به فضل و لطف الهی شاهد تحقق ۱۲۰ درصدی تعهد اشتغال استان البرز در سال جاری بودیم و برای سال جدید با همکاری مجموعه های مردمی کارآفرینان و مراکز آموزشی و تسهیلگری، شاهد آموزش های مهارتی و اشتغال برای سرپرستان خانواده های محروم به ویژه بانوان عزیز خودسرپرست در استان البرز برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز برای دیدار افزود: از همان روز اول اعتقاد ما بر این بود که می توان با استفاده از ظرفیت خیرین و کمک های مردمی به ویژه گروه‌های جهادی و سازمانهای مردم نهاد در بخش شغال اقدامات خوبی برداریم که همین تعامل، هماهنگی ها و همکاری دستگاه‌های اجرایی منجر به تحقق ۱۲۰ درصدی تعهد اشتغال استان البرز شده است.

عبدالله دارایی در ادامه گفت: این تحقیق ۱۲۰ درصدی یعنی اشتغال بیش از ۵۰ هزار نفری در استان البرز در حالی است که در سامانه رصد اشتغال نیز جز چهار استان نخست در میزان صحت سنجی اشتغال در کشور هستیم و این شاخص گواه تحقق ۱۲۰ درصدی اشتغال در بخش های خدماتی ، تولیدی،  صنعتی و مشاغل خانگی شده است.

عبدالله دارایی گفت: به همین منظور برنامه ویژه ای در نیمه ماه مبارک رمضان برای معرفی بخشی از مجموعه ها و افرادی که با استفاده از آموزش های مهارتی و حمایت های مالی در قالب تسهیلات توانمند شده اند و اکنون خود به عنوان کارآفرین مشغول به فعالیت شده اند، خواهیم داشت و این مدل‌های توانمندسازی را نیز برای سایر مردم عزیز استان معرفی خواهیم کرد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به لزوم و ضرورت حمایت های همه جانبه در بخش اشتغال و کارآفرینی خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات اشتغال از آذر ماه سال جاری آغاز و تا اتمام اعتبار تخصیصی در سال بعد نیز ادامه خواهد داشت، نمایشگاه های بهاره برای مشاغل خانگی نیز با تأمین زیرساخت‌های سازه ای در نقاط مختلف استان برپا خواهد شد.

در این دیدار هر یک از مسئولین مراکز و انجمن‌ها و سمن های حمایتی از سرپرست های خانوار به بیان دیدگاه‌ها پیشنهادات و انتقادات خود در بخش اشتغال استان پرداختند.
https://sedayesanatgar.ir/vdca.yn6k49nwy5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما