کد مطلب : ۱۱۶۸
plusresetminus
 رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه بازنگری مهندسی خطوط اتوبوسرانی در شهر کرج نیز می‌تواند کاستی‌های موجود در ناوگان حمل و نقل عمومی را تا حدودی مرتفع کند.
کاستی‌های ناوگان حمل و نقل عمومی با بازنگری مهندسی خطوط اتوبوسرانی مرتفع می‌شود
به گزارش صدای صنعتگر، در بحث بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی در شهر کرج که یکی از شعارهای مهم دوره فعلی مدیریت شهری بوده و باید تهیه اتوبوس به فوریت در اولویت قرار گیرد.
علیرضا رحیمی با اعلام این مطلب افزود: نباید صرفا به این اکتفا کرد که برای سال آینده قرارداد تهیه چند اتوبوس منعقد شود بلکه باید به صورت فوری از اتوبوس‌های موجود استفاده بهینه شود و این دغدغه در اولویت باشد. وی افزود: با وجود این که در شورای اسلامی شهر مصوبه خوبی در زمینه مجوز استخدام ۱۰۰ راننده و نیرو داشتیم و همچنین ۵۰ اتوبوس نیز داریم.
اما هر روز شاهد آن هستیم که ۲۰ تا ۳۰ اتوبوس برای کارهای فرهنگی و دیگر مسایل ارگان ها از خط خارج شده به نقطه دیگری می‌روند. رحیمی با اشاره به اینکه خارج شدن اتوبوس‌ها از خطوط به هر دلیلی مشکلاتی برای حمل و نقل عمومی شهری به وجود آورده، گفت: پیش از این هم پیشنهاد داده شد که برای این امر محدودیت گذاشته شود.
رحیمی تصریح کرد: باید برای خروج اتوبوس‌ها از خط برای کارهای فرهنگی سقف تعیین شده و نهایتا روزانه ۵ دستگاه از خطوط خارج شود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج پیشنهاد داد: برای برنامه‌های فرهنگی می‌توان از بخش خصوصی استفاده کرد و نهایتا اگر قرار است شهرداری در این زمینه کمکی کند، ۵۰ درصد تخفیف قائل شود نه این که ناوگان را از خطوط شهری خارج کند.
وی در ادامه به اعتراض برخی شهروندان در مراجعات خود به شورا اشاره و بیان کرد: در برخی خطوط مثل رجایی شهر تا میدان امام خمینی شهروندان بیش از یک ساعت در ایستگاه‌ها منتظر می‌مانند. برای حل این معضل باید از خروج اتوبوس‌ها از خط برای امور دیگر جلوگیری شود. رحیمی در انتها تاکید کرد: مهندسی خطوط اتوبوسرانی در شهر کرج نیز می‌تواند موجب تسهیل کار شود.
با توجه به محدودیتی که در تعداد اتوبوس به نسبت جمعیت و وسعت شهر کرج داریم می‌توانیم با مهندسی دوباره خطوط استفاده بهینه از همین تعداد اتوبوس را داشته باشیم.
https://sedayesanatgar.ir/vdch.-nzt23nz6ftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما