کد مطلب : ۱۲۲۲
دکتر کیافر مدیرعامل داروسازی زهراوی مطرح کرد:

افزایش ظرفیت تولید در زهراوی برای رفع کمبودهای دارویی

plusresetminus
  دکتر فرهاد کیافر، مدیرعامل داروسازی زهراوی از تلاش برای افزایش ظرفیت خطوط تولیدی این شرکت در جهت مرتفع ساختن نیازها و کمبودهای دارویی کشور خبر داد.
افزایش ظرفیت تولید در زهراوی برای رفع کمبودهای دارویی

به گزارش روابط عمومی تیپیکو، بعد از انتصاب دکتر حسین عطار به عنوان سرپرست هلدینگ دارویی تامین، تولید محصولات دارویی کمبود بازار در دستور و برنامه شرکت‌های تابعه تیپیکو قرار گرفته است.

در همین ارتباط دکتر فرهاد کیافر، مدیرعامل داروسازی زهراوی گفت: شرکت زهراوی با هدف تامین نیازهای دارویی کشور در بالاترین کیفیت و نیز گشودن بازارهای صادراتی با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته در خطوط تولید و مطابق با آخرین استانداردهای جهانی، هم اکنون پیشگام در تولید داروهای خاص، داروهای بیماران پیوندی، ام اس و کپسول های نرم می باشد.

وی افزود: داروسازی زهراوی در ماه های اخیر با حمایت‌ها و پشتیبانی هلدینگ تیپیکو و دکتر عطار سرپرست این مجموعه موفق شده است به رشد قابل توجهی درخصوص تولید داروهای مورد نیاز دست پیدا کند.

دکتر کیافر ادامه داد: شرکت داروسازی زهراوی نزدیک به دو دهه است تحت لیسانس شرکت ROCHE کشور سوئيس- داروی «سل سپت» را برای بیماران پیوندی و همچنین داروی روآکوتان را به منظور درمان آکنه‌های مقاوم به درمان و سرطان های پوستی تولید می‌کند. کلیه مواد اولیه، سایت، تجهیزات و داروهای ساخته شده مطابق با الزامات شرکت سوئیسی Roche می‌باشد.

مدیرعامل شرکت زهراوی با بیان اینکه این شرکت از مهم‌ترین تامین کنندگان داروهای پیوند اعضا در کشور به شمار می رود، گفت: در مرداد و شهریور ماه سال جاری تولید و فروش شرکت افزایش و رشد قابل توجهی داشته است.

وی افزود: سیکلوسپورین نیز که جزو داروهای دانش بنیان است توسط داروسازی زهراوی تولید و عرضه می‌گردد و مدتی با کمبود آن مواجه بودیم، اما در دو ماه گذشته همسو با نیاز بازار تولید شده و توانستیم در جهت رفع کمبودهای کشوری حرکت کنیم و با تأمین ماده اولیه آن در ماه های آینده نیز می‌توانیم به میزان مناسبی تولید آن را داشته باشیم.

دکتر کیافر در خصوص برخی کمبودهای دارویی در کشور نیز گفت: برای تولید داروهای خاص اغلب نیاز به واردات ماده مؤثره آن است که برای تأمین آن مراحلی نیاز است. این مراحل شامل تخصیص ارز، خرید ارز و حواله آن می باشد که این مراحل بسیار زمانبر بوده و علت برخی کمبودهایی که در مقاطعی وجود دارد این موضوع است.

وی افزود: در این راستا ما به پشتیبانی و حمایت بیشتر سازمان غذا و دارو، بانک مرکزی و شرکت‌های پخش و ... نیاز داریم تا با تأمین به موقع مواد اولیه، در تولیدات وقفه ای بوجود نیاید و بیماران عزیز نگرانی ای درخصوص تأمین داروهای مورد نیاز خود نداشته باشند.

مدیرعامل داروسازی زهراوی در پایان گفت: از داروهای مهم دیگری که در دو ماه اخیر در شرکت تولید شده میتوان به کپسول کوگرافت (تاکرولیموس)، قرص دیگوکسین، قرص متیل دوپا، قرص نفروتونیک، آمپول ویوبیون و ... اشاره کرد.
پایان پیام/
https://sedayesanatgar.ir/vdci.razct1arrbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما