کد مطلب : ۱۲۴۰
مجامع عمومی عادی سالیانه و عمومی فوق العاده شستا برگزار شد

تقسیم سود 188 ریالی به ازای هر سهم/ شستا در افق 1414؛ پیشران، هوشمند و چابک

plusresetminus
مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتهی به سی و یکم خرداد ماه 1402 و مجمع عمومی فوق العاده شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی برگزار شد.
تقسیم سود 188 ریالی به ازای هر سهم/ شستا در افق 1414؛ پیشران، هوشمند و چابک


 
به گزارش شستا رسانه، مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ماه 1402 شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با حضور حدود 90 درصد از سهام داران برگزار شد.
در ابتدای این مجمع عمومی عادی سالیانه ، ابراهیم بازیان مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی گفت: شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین هلدینگ چندرشته‌ای بورسی ایران، در چارچوب چشم‌انداز و استراتژی‌های خود، استمرار و افزایش سودآوری و ارزش‌آفرینی بلندمدت برای تمامی ذینفعان خود را هدف‌گذاری نموده است.
وی ادامه داد: ما مفتخریم تا ارزش دارایی بیمه‌شدگان را حفظ کنیم و با سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌ و بدون مرز، ثروت صاحبان‌سهام را با رعایت اصول و ارزش‌ها حداکثر سازیم و محل اتکا سازمان تأمین اجتماعی برای ایفای تعهداتش باشیم.
بازیان با اشاره به چشم انداز شستا اظهارداشت: با اتکال به قدرت لایزال الهی و در پرتو تلاش و کوشش مبتنی بر اندیشه همگی ووی تشریح کرد: پیشران به آن معنا که تأثیرگذار بر روندها، رویدادها و اقدام‌ها که آینده‌ی متمایزی پدید می‌آورد و نقش کشنده (لکوموتیو) را در اقتصاد ایفا کرده و حرکت تحولی آن باعث حرکت کل اقتصاد کشور می‌شود، هوشمند به معنای توانمند در درک و استدلال اطلاعات و بکارگیری آن در تصمیم‌گیری‌ها و دارای هوش‌هیجانی و ظرفیت خودآگاهی، یادگیرنده، چشم‌انداز محوری، نوآور و خلاق و حل مسئله و چابک به معنای توانمند در واکنش سریع و دقیق به تغییرات است.
مدیرعامل شستا با اشاره به اهداف شستا در افق 1406 تصریح کرد: شستا در افق 1406 اهداف راهبردی پنج‌گانه خود را به عنوان اهدف کیفی دنبال می‌کند که مبتنی بر مأموریت و چشم‌انداز شستا تعیین شده‌اند و در بخش اهداف سالیانه بصورت کمی میزان آن ها مشخص شده است. این اهداف شامل: افزایش سهم شستا از بازار سرمایه و GDP کشور، رشد نرخ بازده دارایی‌ها، افزایش سهم شستا از ایفای تعهدات مستمری سازمان تأمین اجتماعی، افزایش ثروت صاحبان سهام و افزایش سطح جهانی شدن شستا است. برنامه‌ریزی شده توأم با خرد جمعی، در افق 1414 شستا، پیشران، هوشمند و چابک در اقتصاد دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری با بالاترین نرخ بازده و تأمین 18 درصدی تعهدات سازمان تأمین اجتماعی و شریک برتر سرمایه‌گذاری خارجی خواهد بود.
وی با اشاره به استراتژی های شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی گفت: توانمندسازی سرمایه‌انسانی موجود و بهره‌گیری از خدمات افراد خبره بیرونی؛ بهینه‌سازی مستمر پرتفوی و تمرکز بر سرمایه‌گذاری‌های دانش‌بنیان، بزرگ مقیاس و پربازده داخلی و خارجی؛ ایجاد هم افزایی و چابک‌سازی جامع مجموعه شستا مبتنی بر نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان؛ مولدسازی دارایی‌ها و افزایش سطح بهره‌وری هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه و تعدیل بنگاه‌داری و تصدی‌گری در حوزه‌های کسب و کاری فاقد توان و ظرفیت ارزش‌افزایی شستا و بورسی شدن حداکثری استراتژی های شستا می باشد.
بازیان با اشاره به تدوین سند تحول شستا تشریح کرد: سند تحولی شستا شامل 12 راهبرد صیانت ، هم افزایی، شفافیت، خروج از بنگاه داری، مولدسازی، چابک سازی، بهره‌وری ، اقتصاد دانش بنیان، بین الملل، سرمایه گذاری، بهینه سازی پرتفوی و تعالی سرمایه انسانی است . این سند نجات بخش شستا است. در حال حاضر سند تحول شستا برای تمام هلدینگ ها و شرکت های تابعه تدوین و اجرای آن آغاز شده است.
بازیان با اشاره به صورت مالی شرکت اصلی در دوره مالی منتهی به ۳۱ خرداد 1402 گفت :درآمد عملیاتی در این دوره با 55 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 346,110,817 میلیون ریال بوده است؛ همچنین درآمد عملیاتی بر اساس صورت مالی تلفیقی 1,529,741,975 میلیون ریال بوده که رشد 54 درصدی را شاهد هستیم . این روند در سود خالص نیز تکرار شده و سود خالص تلفیقی با 41 درصد رشد به 690,057,390 میلیون ریال و سودخالص شرکت اصلی با 54درصد رشد به 328,727,967 میلیون ریال رسیده است.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با اشاره به عرضه شرکت تابعه شستا در بورس با هدف افزایش شفافیت گفت: ۱۶ شرکت در آستانه عرضه اولیه قرار دارند.
وی ادامه داد: 84 پروژه‌ی توسعه‌ای، ایجادی و نوسازی و بهسازی در به ارزش 105,691میلیارد تومان در حال اقدام است.
وی با اشاره به عملکرد تولید گروه شستا اظهار کرد: در سال 1401 ، 22 شرکت از شرکت های تابعه، ثبت رکورد تولید از طول تاریخ فعالیت را تجربه کردند. همچنین 39 شرکت ثبت رکورد تولید 5 سال اخیر، 19 شرکت تولید بیش از 100درصدظرفیت اسمی، 36 شرکت تولید بیش از 100درصدظرفیت عملی و 45 شرکت افزایش تولید نسبت به سال 1400 را بدست آوردند.
مدیرعامل شستا با اعلام تولید 137 محصول جدید در شرکت‌های مدیریتی شستا گفت: در سال 1401، در آمد جدید از محل تولید محصولات جدید رقم 1,163 میلیارد تومان بوده است .
وی با اشاره به لزوم اصلاح پرتفوی شستا گفت: فرایند اصلاح و بهینه سازی پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ها با هدف ساماندهی سبد هلدینگ‌ها و شستا در قالب برنامه یک، دو پنج ساله در راستای نیل به راهبرد بهینه‌سازی پرتفوی ذیل سند تحول شستا در سال 1401 آغاز گردید. در این راستا جلسات متعدد در هلدینگ‌ها و کمیته سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی شستا برگزار گردید. در نهایت برنامه بهینه سازی تمام هلدینگ‌ها در هیات مدیره شستا طرح گردید تا پس از اصلاحات موردنظر و تکمیل مستندات مربوطه جهت اجرا و پایش به هلدینگ‌ها ابلاغ گردد.
در ادامه این نشست با تصویب صورت‌های مالی از محل سود و زیان انباشته شرکت اصلی و به ازای هر سهم 188 ریال تقسیم سود مصوب گردید.
در ادامه مجمع فوق العاده شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی نیز برگزار شد و اساسنامه آن به منظور تطبیق با آیین نامه‌های سازمان بورس به تصویب رسید.
https://sedayesanatgar.ir/vdci.5azct1arubc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما