کد مطلب : ۱۲۸۹
plusresetminus
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در سفر یک روزه با مدیران عامل واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی کوثر و اشتهارد دیدار و گفتگو کرد.
دیدار مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی با صنعتگران اشتهارد/ اتباع خارجی فاقد مجوز نباید در واحدهای صنعتی به کار گیری شوند
 به گزارش صدای صنعتگر، عبدالله دارایی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در برنامه سفر یک روزه خود با حضور در دو مجموعه تولید و صنعتی شهرک صنعتی کوثر و همچنین سه مجموعه تولیدی در شهرک صنعتی اشتهارد با رویکردهای ایمنی و بهداشتف طبقه‌بندی مشاغل، تامین اشتغال و نیروی کار بازدید کرد و سپس در جمع هیئت مدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی اشتهارد با تعدادی از مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به الزامات اجرای نامه‌ها و بخشنامه‌های مربوط به حوزه ایمنی و بهداشت حرفه‌ای محیط کار گفت: نیروی انسانی به عنوان مهم‌ترین سرمایه اساسی واحدهای و تولیدی و صنعتی، نیازمند حفظ و صیانت از محیط کار می‌باشند.
برقراری بهداشت ایمنی در محیط کار اجرای برنامه‌های ورزشی و تندرستی و تقویت روحیه کارکنان و کارگران از دیگر نکاتی است که مدیران واحدهای تولیدی موفق در برنامه‌های همیشگی خود می‌گنجانند.

عبدالله دارایی در ادامه با اشاره به بخشنامه‌های ابلاغی اجرای طبقه‌بندی مشاغل آن نیز خاطرنشان کرد: اجرای طرح طبقه بندی مشاغل مزایا و تسهیلات مختلفی را در اختیار نیروهای کار می‌گذارد و به همین دلیل است که قانون کار برای اجرای اجباری آن در کارگاه‌های مشمول تکالیفی تعیین کرده است و از مدیران محترم واحدهای تولیدی درخواست می‌کنم که قراردادهای مربوط به مشاوره اجرای این طرح را پیش از اتمام مهلت‌های مقرر قانونی پیش بینی شده انجام دهند تا برابر مواد ۴۸ و ۴۹ قانون کار طبقه‌بندی مشاغل که به نفع کارگران و کارفرمایان است فراهم شود.
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در ادامه با اشاره به برگزاری قرارگاه‌های جهادی اشتغال در کرج و نظرآباد ، از برگزاری قرارگاه جهادی اشتغال شهر جدید هشتگرد برای تامین نیروی انسانی واحدهای تولیدی و صنعتی خبر داد.
وی در ادامه گفت متاسفانه عملکرد کاریابی‌های شهرستان اشتهارد قابل قبول نیست، با وجود کسر نیروی کار تلاش‌های مضاعفی از کاریابی‌های شهرستان مورد انتظار است. البته باید بسترها و زمینه های حضور نیروی کار در گذشته در این شهرستان فراهم می گردید و موانع فراوانی برای جبران کمبود نیروی کار در این شهرستان وجود دارد.
رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های اجرایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان البرز در ادامه با اشاره به وضعیت ثبت اشتغال در سامانه رصد ملی استان البرز خاطرنشان کرد: در مجموع ۶۲ هزار تعهد اشتغال استان البرز به کشور ۴۵۵۷۱ نفر اشتغال در سامانه ملی رصد اشتغال ثبت شده است که شهرستان ساوجبلاغ در صدر استان و متاسفانه شهرستان اشتهارد با وجود ظرفیت‌های فراوان کار و تولید در انتهای جدول قرار دارد.
به همین دلیل فرصت‌های استفاده از سامانه ملی جستجوی شغل برای کلیه واحدهای تولیدی و کارفرمایان محترم فراهم شده است که همانند یک کاریابی می‌توانند نیروهای مورد نظر خود را از این سامانه جستجو و به استخدام درآورند.
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکل نیروی کار غیر مجاز اتباع خارجی گفت: ملاحظات مربوط به کمبودهای نیروی انسانی کار در شهرستان اشتهارد را به خوبی درک می‌کنیم اما این امر نباید باعث به کارگیری نیروی غیر مجاز اتباع خارجی در شهرستان شود.
عبدالله دارایی در ادامه با اشاره به درخواست‌های شهرستان در خصوص استقرار دفتر کفالت اتباع خارجی گفت: یکی از درخواست‌های ما از اداره کل محترم اتباع استقرار دفتر کفالت اتباع خارجی بوده که با هماهنگی‌های به عمل آمده طبق خبرهای رسیده این اتفاق نیز با استقرار اردوگاه اتباع افغانستانی در اشتهارد انجام خواهد شد و بخشی از مسائل مربوط به صدور مجوزهای کار اتباع خارجی در چهارچوب قوانین و مقررات ابلاغیه کشور برطرف خواهد شد.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز از اعلام آمادگی واگذاری کاریابی به گروه‌های تولیدی و صنعتی شرکت‌ها و هلدینگ‌های مستقر در شهرک صنعتی اشتهارد خبر داد و گفت: علاوه بر سامانه جستجوی شغل، آمادگی داریم به مجموعه های تولیدی بزرگ مجوز کاریابی فیزیکی و الکترونیکی اعطا کنیم.
در این جلسه هر یک از مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی اشتهارد به بیان دیدگاه‌ها و نکات مربوط به تولید اشتغال و کارآفرینی در این شهرستان پرداختند. در این سفر ، از پنج کارخانه تولیدی و صنعتی بازدید به عمل آمد.
انتهای پیام/
https://sedayesanatgar.ir/vdcb.wb8urhb59iupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما