کد مطلب : ۱۲۹۷
plusresetminus
  در دیدار رئیس کل دادگستری استان البرز و جمعی از قضات از ندامتگاه مرکزی کرج، مشکلات 176 زندانی بررسی و زمینه برای برخورداری 69 زندانی از ارفاقات قانونی فراهم شد.
بررسی مشکلات 176 زندانی در دیدار رئیس کل دادگستری و قضات استان البرز از ندامتگاه مرکزی کرج
 به گزارش صدای صنعتگر، رئیس کل دادگستری استان البرز با همراهی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و یکی از معاونان وی، معاون قضایی رئیس کل در امور نظارت بر زندان‌ها و اجرای احکام و 9 نفر از قضات اجرای احکام دادگستری کل استان با حضور در ندامتگاه مرکزی کرج به مشکلات و درخواست‌های محکومین اجرای احکام کیفری کرج رسیدگی کردند.
ملاقات با 176 زندانی
حسین فاضلی هریکندی در حاشیه این بازدید با اعلام اینکه در دیدار روز جاری با 176 زندانی محکوم قطعی، ملاقات و در خصوص درخواست‌های طرح شده دستورات مقتضی برای برخورداری از نهادهای ارفاقی انجام و در برخی موارد ارشاد قضایی ارائه شد گفت: در این دیدار، قضات در ندامتگاه مرکزی کرج حاضر و در دیدارهای انجام شده برای ۷ نفر پابند الکترونیک، ۱۷ نفر مرخصی، ۷ نفر تعلیق و آزادی مشروط، ۳۵ نفر مرخصی پایان حبس منتهی به آزادی، ۳ نفر زندان باز، اتخاذ تصمیم و در خصوص سایر زندانیان ارشادات قضایی انجام شد.
حسین فاضلی هریکندی ادامه داد: در این دیدار همچنین مسئولیت قضات اجرای احکام کیفری یادآوری و تاکید شد که مسئولیت آن‌ها نسبت به سایر قضات مضاعف است و با حضور بیشتر در زندان و ملاقات چهره به چهره، مشکلات زندانیان بررسی و خواسته‌های قانونی آن‌ها باید با اولویت انجام شود.
وی متذکر شد: حتما در بررسی‌ها باید دقت شود که در صورت جبران خسارت شاکی خصوصی و یا گذشت وی، نهادهای ارفاقی در دستور کار قرار گیرد؛ البته بدیهی است استفاده از نهادهای ارفاقی در مورد محکومان جرایم خاص که امنیت مردم را به مخاطره می‌اندازند موضوعیت ندارد.
تقدیر از دادستان مرکز استان البرز
رئیس کل دادگستری استان البرز با تقدیر از دادستان و قضات شعب تحقیق دادسرای کرج به جهت کاهش بازداشت‌های کوتاه مدت گفت: اعطای مهلت کافی به متهمان به منظور معرفی کفیل یا تودیع وثیقه تاثیر مهمی در کاهش بازداشت‌های کوتاه مدت و غیرضرور دارد.
وی بر لزوم اجرای بخشنامه رئیس قوه قضائیه برای اعطای مرخصی به محکومان مسیحی تاکید کرد و افزود: در راستای اجرای ماده ۱۹۷ از آئین‌نامه اجرایی سازمان زندان‌ها، کلیه محکومان مسیحی که واجد شرایط قانونی مرخصی بوده و در زندان به سر می‌برند می‌توانند از شرایط اعطا شده برای 10 روز مرخصی بهره برند.
تشکیل کارگروه اشتغال زندانیان
فاضلی هریکندی با اعلام اینکه دستور داده است «کارگروه اشتغال» به منظور استفاده از ظرفیت اشتغال زندانیان در کارخانجات استان البرز ایجاد شود تشریح کرد: این کارگروه با اعضایی متشکل از دادستان مرکز استان، معاون نظارت بر زندان دادگستری کل استان، مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان و معاون دادستان مرکز استان در امور اجرای احکام با بررسی درخواست‌های زندانیان استان برای انتقال به مراکز حرفه‌آموزی و اشتغال، به فوریت تصمیم‌گیری خواهد کرد.
انتهای پیام/
https://sedayesanatgar.ir/vdca.on6k49nu05k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما