کد مطلب : ۱۳۲۵
plusresetminus
نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: راه اندازی این مگافارم از سیاست ها و برنامه های کلان دولت است و باید تدابیر و بسترهای لازم را برای اجرای آن فراهم کنیم.
 هوشمندی گروه صنعتی زر در نیازسنجی کشور و ورود برای تامین مرغ گوشتی/ ایجاد مگافارم تولید مرغ گوشتی می تواند نیاز البرز، تهران و کشورهای همسایه را تامین کند
به گزارش  صدای صنعتگر، مجتبی عبداللهی در جلسه بررسی احداث و راه اندازی مگافارم و زنجیره کامل مرغ گوشتی که   در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، ضمن تسلیت وفات حضرت زینب(س)، افزود: سرمایه گذاران موتور محرک اقتصاد هستند و باید دست همراهی آنها در توسعه تولید، اشتغال و گردش مالی کشور به گرمی بفشاریم.
وی ادامه داد: در سفر دوم رئیس جمهور محترم به استان علاوه بر مصوبات و دستاوردهای کم نظیر، ۴ تفاهم نامه بزرگ همکاری با بخش خصوصی منعقد شد که یکی از آنها راه اندازی فارم تولید مرغ گوشتی با مجموعه زر بود.
عبداللهی گفت: تولید و تامین مرغ گوشتی متناسب با نیاز مردم، یکی از مهمترین دغدغه‌های استان و کشور محسوب می‌شود از این رو چنین طرحی می تواند راهکاری مناسب در راستای تامین نیاز بازار البرز، تهران و حتی صادرات به کشورهای همسایه باشد.
وی افزود: هوشمندی مجموعه زر در نیازسنجی کشور و ورود برای تامین مرغ گوشتی با این حجم از سرمایه‌گذاری، قابل تقدیر است.
استاندار البرز گفت: راه اندازی این مگافارم از سیاست ها و برنامه های کلان دولت است و باید تدابیر و بسترهای لازم را برای اجرای آن فراهم کنیم.
وی افزود: جانمایی اراضی مناسب و مهمتر از آن آب مورد نیاز مگافارم از جمله موضوعاتی است که باید برای آن چاره اندیشی داشته باشیم.
عبداللهی گفت: باید مطالعات دقیق و قابل دفاع مجموعه زر، تهیه و ارائه شود تا براساس آن به اقناع افکار در مردم و مسئولان برای جلب مشارکت و همراهی بپردازیم. وی افزود: البته حمایت از تولید در ابعاد مختلف و احیای واحدهای راکد و نیمه فعال از دیگر اهداف ما در استان است و به صورت گسترده اعلام کرده ایم که در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

نوروزی رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیز در ادامه بر ضرورت اتخاذ تدبیر برای اختصاص زمین مناسب و بویژه آب مورد نیاز این فارم تاکید کرد و خواستار برنامه عملیاتی این پروژه شد.
خاوازی قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی نیز در این نشست با بیان اینکه پیشنهاد ایجاد مگافارم تولید مرغ گوشتی از سوی وزارت جهاد کشاورزی به مجموعه زر داده شد، افزود: این وزارتخانه براساس نیاز کشور و با مطالعه ایجاد موفق مگافارم در کشورهای دیگر به این نتیجه رسید که کشور به این امکان نیازمند است.
وی ادامه داد: تولید پایدار و پاسخگویی به مردم مهم است، ما در وزارتخانه به این باور رسیدیم و همه باید حامی باشیم.
خاوازی گفت: راه اندازی فارم های تولید مرغ در کشور یک موضوع ملی و دغدغه‌ای مهم در سطح کلان است.
مزایای اجرای مگا فارم و زنجیره کامل تولید مرغ گوشتی،کاهش ۲۵ درصدی هزینه های تولید و حمل و نقل و سایر مولفه های مربوطه، کامل بودن زنجیره و تولید پایدار، تامین ۵۰ درصدی نیاز استان البرز و استان تهران، کاهش قابل توجه از واردات گوشت مرغ و امکان صادرات مازاد نیاز کشور ایجاد مرکز نو آوری و فن آوری توسعه طیور کشور با استفاده از تکنولوژی روز، افزایش بهره وری در عوامل تولید، ثبات در عرضه مرغ و افزایش امنیت غذایی کشور، است.
انتهای پیام/
https://sedayesanatgar.ir/vdcc.iqsa2bq1pla82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما