کد مطلب : ۱۳۸۵
plusresetminus
نماینده عالی دولت در استان البرز در دیدار با معاون دیپلماسی وزیر امور خارجه خواستار مساعدت در خصوص ورود شرکت های مطرح چینی جهت ارائه خدمات حرفه ای قطار شهری، تامین اتوبوس و تاکسی های برقی و همچنین اجرای طرح دو طبقه شدن آزادراه تهران کرج شد.
استاندار البرز در دیدار با معاون وزیر امور خارجه خواستار ورود چینی ها در توسعه زیرساخت های حمل و نقل البرز شد
  به گزارش صدای صنعتگر، مجتبی عبداللهی در این دیدار که روز پنجشنبه ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲در دفتر کار مهدی صفری معاون وزیر امور خارجه با همراهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و رئیس اتاق بازرگانی استان، صورت گرفت، با بیان اینکه البرز بعنوان سی و یکمین استان کشور با برخورداری از چهار درصد جمعیت کشور و نیم درصد مساحت جغرافیایی در زمره پرتراکم ترین استانهای کشور از حیث جمعیت ثابت بوده، افزود: همچنین قرارگیری در محور کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق و محل اتصال ۱۴ استان دارای پرترددترین اتوبان ها و بزرگراه های کشور است.
عبداللهی گفت: با عنایت به مشکلات زیست محیطی و عزم مدیران استان در جهت تحقق سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حوزه محیط زیست همچنین ارتقاء شاخص های هوای پاک و رفع مشکلات ترافیکی و گسترش و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی با لحاظ شرایط ،جمعیت در راستای افزایش رفاه و رضایتمندی عمومی مردم شریف استان درصدد هستیم از ظرفیت های سرمایه‌گذاری خارجی بهره برداری کنیم.
وی افزود: از این رو برای رفع کاستی ها و کمبودهای بخش تجهیزات متحرک و قطار با هدف بهره برداری حرفه ای و با حد فواصل زمانی مناسب جهت جابجایی مسافران و مراجعین، نیازمند ورود سرمایه گذاران قدرتمند خارجی بخصوص کشور چین هستیم.
استاندار البرز درخواست ها و نیازهای استان را در این بخش، نیاز به رام قطار، اتوبوس و تاکسی برقی و همچنین ورود سرمایه گذار جهت دو طبق شدن آزادراه تهران _کرج بمنظور گره‌گشایی از ترافیک ملی در این محدوده اعلام کرد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به تشریح ظرفیت ها اقتصادی استان پرداخت و افزود: جای خرسندی دارد که تعامل سازنده بین مدیران دولتی و بخش خصوصی در استان وجود دارد و جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به صورت منظم و مستمر برگزار می شود.
وی ادامه داد: علاوه بر این جلسات، نشست هایی در قالب کارگروه و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و تجارت و دیدارهای انفرادی با سرمایه گذاران در دستور کار است. عبداللهی گفت: امسال با تعیین اهداف بر مبنای برنامه ریزی دقیق، صادرات استان از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد و بر این باور هستیم که با ایجاد تسهیلات ملی، توفیقات بیشتری نیز حاصل می شود.
وی افزود: استان البرز با حدود ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و بیش از ۱۵۰ برند ملی در این میان، می تواند نقش پررنگی در رشد صادرات و بازارهای جهانی داشته باشد.
استاندار البرز گفت: این استان می تواند از طریق رایزن ها و سفرای ایرانی و شرکت در نمایشگاه های بین المللی در نقاط مختلف جهان، معرفی شود و ظرفیت های خود را به نمایش بگذارد.
وی افزود: با توجه به اینکه دولت محترم سیزدهم توانسته با برقراری روابط حسنه، ارتباطات خود را در سطح جهانی گسترده تر کرده، البرز نیز این آمادگی را دارد تا با قدرت در بازار های بین المللی ظاهر شود.
همچنین معاون دیپلماسی وزیر امور خارجه در این نشست در خصوص موارد و موضوعات مطرح شده نظر مثبت و همراهی خود را اعلام کرد و درخواست های استاندار البرز را به صورت مکتوب نیز دریافت کرد.
انتهای پیام/
https://sedayesanatgar.ir/vdci.vazct1apwbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما