کد مطلب : ۱۴۱۳
plusresetminus
 رئیس کل دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه مشکل اساسی در ثبت سفارش دارو لجام گسیختگی است، گفت: ثبت سفارش‌ها باید براساس نیاز جامعه و اولویت‌های تعیین شده باشد.
دستغیب: ثبت سفارش دارو باید اولویت‌بندی شود/توجیهات قابل قبول نیست

 

به گزارش صدای صنعتگر، سیداحمدرضا دستغیب رئیس کل دیوان محاسبات کشور در جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه باید مسئولیت‌ها در حوزه دارو و بهداشت مشخص باشد و در مسیر انجام وظیفه، دستگاه‌ها هماهنگی لازم را داشته باشند، افزود: باید موضوعات مبتلابه بخش دارو شکافته شده و به صورت جزء به جزء مورد بررسی قرار گیرد تا راهکارهای لازم برای رفع مشکلات ارائه شود.
وی خاطرنشان کرد: بخش‌های مختلف کشور به عنوان قوه عاقله باید برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم را داشته باشند و در این زمینه توجیهات قابل قبول نیست.
رئیس کل دیوان محاسبات کشور اولویت‌گذاری‌ها و تعیین موارد مهم و اولویت‌دار را بسیار حائز اهمیت دانست و بیان کرد: ایراد اصلی در اختصاص ارز نیست بلکه مشکل اساسی، لجام گسیختگی در ثبت سفارش دارو است. بنابراین باید ثبت سفارش‌ها براساس نیاز جامعه و اولویت‌های تعیین شده باشد.
دستغیب اظهارداشت: هرچند که اهمیت تامین دارو در کشور بسیار بالاست اما باید نقش ارز اختصاص یافته در بهای تمام شده کالاها نیز مشخص و به دیوان محاسبات کشور اعلام شود تا بتوانیم سهم و نقش ارز را در تامین دارو و تجهیزات تعیین و محاسبه کنیم. این کار باعث می‌شود که هم گزارش‌ها واقع بینانه‌تر باشد و هم سازمان‌ها در عملکرد خود بهتر عمل کنند.
وی افزود: انتظار می‌رود که مصرف نیز مدیریت شود و میزان تخصیص‌ها متناسب با مصرف واقعی جامعه باشد.
https://sedayesanatgar.ir/vdca.6n6k49nye5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما