کد مطلب : ۴۹۷
plusresetminus
رئیس کمیسیون فرهنگی،هنری،اجتماعی،ورزشی و جوانان بر لزوم تعیین تکلیف وضعیت سینما هجرت کرج تاکید کرد.
منطقه جهانشهر کرج به قطب فرهنگی شهر تبدیل شود/لزوم تعیین تکلیف وضعیت سینما هجرت کرج
به گزارش پایگاه خبری شورای اسلامی شهرکرج، حجت الاسلام علیرضا سعیدی در چهل و دومین نشست شورای احیای هویت فرهنگی شهر کرج که با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج ، مدیرکل اداره کل میراث فرهنگی استان البرز، نماینده شهردار کرج و ریاست حوزه هنری البرز به میزبانی حوزه هنری البرز برگزارشد ضمن اشاره به فرصت ها و تهدید های فرهنگی اظهار داشت: متاسفانه در این سالها نظام سازی درستی در حوزه فرهنگ در کرج انجام نشده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی ،هنری،اجتماعی،ورزشی و جوانان با بیان اینکه آمایش درستی از داشته هایمان نداریم، تاکید کرد که هر چه زودتر مساله سینما هجرت و تئاتر شهر با کمک فکری و محتوایی حوزه فرهنگ استان البرز حل شود.

سعیدی با اشاره به اینکه موضوع این نشست تعیین تکلیف وضعیت سینما هجرت کرج که در مالکیت حوزه هنری البرز قرار دارد برگزار شد، بیان کرد: سلسله نشست های شورای احیای هویت فرهنگی شهر کرج بیش از یک سال است به همت حوزه هنری البرز برگزار می شود.

گفتنی است این نشست با موضوع تعیین تکلیف وضعیت سینما هجرت کرج که در مالکیت حوزه هنری البرز قرار دارد برگزار شد.


به گزارش پایگاه خبری شورای اسلامی شهرکرج، عمار ایزدیار در چهل و دومین نشست شورای احیای هویت فرهنگی شهر کرج با اشاره به عزم جدی برای ساخت سینما در جوار بوستان ایران کوچک، اظهار داشت: پیش از این عزم جدی برای فرهنگ سازی در شهر و استان البرز نبوده و مصمم هستیم درمنطقه جهانشهر و با کمک حوزه هنری در جوار بوستان ایران کوچک سینما بسازیم و آن منطقه را تبدیل به قطب فرهنگی شهر تبدیل کنیم.

رئیس کمیسیون شهرهوشمند،اقتصاد شهری و مشارکتها از تقویت و ارتقاء فرهنگ و اخلاق شهروندی در این شهر خبر داد و افزود: پایه و اساس توسعه پایدار فرهنگی در جوامع شهری برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی برای ارتقاء فرهنگ و اخلاق شهروندی است.

ایزدیار بیان کرد: با تحقق رویکردهای فرهنگی در جامعه شهری علاوه بر ارتقاء فرهنگ شهر و شهروندی زمینه برای کاهش هزینه‌های وارد بر شهر نیز فراهم می‌شود، در این صورت دستگاه‌های متولی خدمت‌رسانی فضای بیشتری برای ایفای نقش مدیریتی خود در قبال شهر و شهروندان پیدا می‌کنند.


خزانه دار و رئیس کمیته بانوان، کودک و خانواده شورای اسلامی شهر کرج گفت: محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار یکی از اهداف مهم شورای شهر است که اهتمام ویژه‌ای در این خصوص دارد.

به گزارش پایگاه خبری شورای اسلامی شهرکرج، فاطمه منعمی به همراه علی  آرائی مدیر منطقه 3 و معاونین منطقه  از سطح منطقه بازدید و روند اجرا و پیشرفت پروژه ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد و پای صحبت شهروند ان منطقه نشست.

رئیس کمیته بانوان، کودک وخانواده شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: رسیدگی به مناطق کم برخوردار اولویت شورای شهر در دوره ششم است که نیاز به برنامه ریزی و اقدامات مثمرثمری دارد که از مهم‌ترین آنان پروژه‌های سرمایه‌گذاری، کاهش رشد هزینه‌های شهروندان و توسعه فضای سبز است.

منعمی بیان کرد:اختلاف شمال و جنوب شهر و عناوین پررنگی چون مناطق کم‌برخوردار و مناطق برخوردار معضل شهر است و ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی و اقتصادی برشمرده می‌شود.

خزانه دار شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه بی‌توجهی به مناطق کم‌برخوردار شهر سبب افزایش جرائم و ناپسند شدن چهره شهر می‌شود، افزود: اگر از مناطق کم‌برخوردار حمایت صورت نگیرد به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بسیار ضربه‌پذیر است.

وی ادامه داد: پروژه‌های سرمایه‌گذاری در مناطق کم‌برخوردار با توجه به معضلات مهم شهری در این قسمت‌ها بوده و حل زیرساخت‌های شهری، پل‌های عابر پیاده و پارکینگ‌ها از جمله اقداماتی است که بایستی در مناطق کم‌برخوردار اقدام شود.

به گفته منعمی، مشخص کردن محدوده شهر مسئله بسیار مهمی تلقی می‌شود چرا که حاشیه ‌نشینی از شهر چهره‌ای منفی ساخته و تبعات منفی که ناشی از ضعف در نظارت و کنترل است را به همراه دارد.
https://sedayesanatgar.ir/vdcd250o6yt0n.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما