کد مطلب : ۹۸۱
plusresetminus
رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی با اشاره به اینکه تلاش برای حرکت به سمت استفاده از انرژی های پاک در دستور کار این مجموعه علمی قرار دارد، گفت: پژوهشگاه مواد و انرژی به موضوع ساماندهی پساب‌های واحدهای صنعتی ورود کرده است.
ورود پژوهشگاه مواد و انرژی به موضوع ساماندهی پساب‌های واحدهای صنعتی/تلاش برای حرکت به سمت استفاده از انرژی‌های پاک

  به گزارش صدای صنعتگر، حمید امیدوار در نشست خبری با اصحاب رسانه استان البرز، با بیان اینکه چهار پژوهشکده در پژوهشگاه مواد و انرژی  فعالیت می کنند ، اظهار داشت: تمرکز بر توسعه انرژی خورشیدی، انرژی بادی، پساب و تصفیه آب و فاضلاب از جمله اقداماتی است  که در دستور کار  پژوهشگاه مواد و انرژی قرار دارد.

وی افزود : کمک به موضوع ساماندهی پساب واحدهای صنعتی در دستور کار پژوهشگاه مواد و انرژی قرار دارد.

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی با اشاره به اینکه بر اینکه باید از نخبه‌های علمی کشور  حمایت کنیم، بیان کرد: جذب نخبگان یکی از این راهکارها است و باید برای استفاده از ظرفیت نخبگان کشور از آنها حمایت شود

امیدوار با بیان اینکه انتظار ما افزایش بودجه پژوهشی است و قطعا در این زمینه نیاز به توجه و حمایت بیشتر داریم، گفت: استفاده از ظرفی شرکتهای دانش بنیان  و توجه به این ظرفیت می تواند بخشی از نیازهای این بخش را تامین کند.

  
وی  با اشاره به اینکه برند سازی و تجاری سازی محصولات موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود، ادامه داد: بسیاری از محصولات تولیدی ما در مرحله آزمایشگاهی قرار دارند و در انتظار سرمایه‌گذاری و تجاری سازی خاک می‌خورند.

 
امیدوار  با تاکید بر اینکه به تولید نخستین سلول خورشیدی در پژوهشگاه مواد و انرژی در سال‌های گذشته  راه اندازی شده است   یادآور شد:مرکز فناوری و توسعه فناوری باتری لیتیوم یون با همکاری مپنا در پژوهشگاه مواد و انرژی راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه یکی از غنی ترین مرکز فناوری کشور هستیم که در زمینه رشد و ساخت سلول خورشیدی به صورت تخصصی فعالیت می‌کنیم. تصریح کرد:   در حوزه برق خورشیدی و هم برق باتری دارای حرف های زیادی برای طرح داریم.

انتهای پیام/
 
https://sedayesanatgar.ir/vdcbu8b9prhbw.iur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما